۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد:

تخصیص اعتبارات ایمنی شهری در کلانشهرها از سوی دولت محقق نشده است

تخصیص اعتبارات ایمنی شهری در کلانشهرها از سوی دولت محقق نشده است

مشهد ـ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت:بخشی از تخصیص اعتبارات ایمنی شهری در کلان شهرها باید توسط دولت تامین شود، اما دولت در این زمینه کمکی نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی شربت‌دار صبح چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به حادثه پلاسکو و ابراز تاسف نسبت به این حادثه، اظهار کرد: مهم ترین اقدامی که در جلوگیری از بروز اینطور حوادث موثر می باشد، پیشگیری است که این پیشگیری باید در قالب آموزش های شهروندی، آموزش به دانش آموزان و دانشجویان صورت گیرد.

وی افزود: همچنین سازندگان برج های مرتفع باید به داشتن پایگاه آتش نشانی کوچک در داخل ساختمان مکلف شوند، زیرا سیستم اطفای حریق برای برج های بالای ۱۲ طبقه نه تنها داخل مشهد بلکه در پایتخت نیز موجود نیست.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به اعتبارات ایمنی در مشهد، اضافه کرد: بخشی از تخصیص اعتبارات ایمنی شهری در کلانشهرها باید توسط دولت تامین شود و بخشی هم به شهرداری ها واگذار شده است، اما با توجه به اینکه دولت در این زمینه کمکی نکرده است، افزایش ۳۵ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

شربت‌دار ادامه داد: در سال ۹۶ بودجه دولتی پیش‌بینی نشده زیرا در سال جاری به دلیل مشکلات دولت و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بودجه خاصی به شهرداری مشهد تخصیص نداده و کمتر از یک میلیارد تومان به صورت نقدی به شهرداری مشهد واریز شده البته ۱۵ میلیارد تومان نیز از طریق اوراق خزانه برای قطار شهری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه پروژه های مشهد ۲۰۱۷ نیز دولت تاکنون اعتباری اختصاص نداده است و شهرداری تلاش کرده است تا پروژه ها را با اعتبارات خود پیش ببرد؛ بنابراین باز هم تاکید می کنم اگر در زمینه های مختلف مانند ایمنی شهری دولت به کمک شهرداری ها نیاید، قطعا در آینده به مشکلات جدی برخواهیم خورد.

شربت‌دار با بیان اینکه هم‌زمان با احصای ۱۶ بند از اقتصاد مقاومتی، کارگروهی تشکیل شد، ادامه داد: بعد از مدت کوتاهی توانستیم برنامه‌ای مدون در قالب کتابچه‌ای تهیه کرده و از طریق لایحه‌ای با ۲۷ بند به شورای شهر ارائه کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این لایحه در شورای چهارم تصویب و برای اجرا ابلاغ شد و در بودجه سال جاری نیز در ۶۲ بند در اصلاح شاخص‌های بودجه، اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد که در کمیسیون‌های شورای شهر در حال بررسی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در خصوص بودجه سال ۹۶ گفت: بودجه سال ۹۶ بر اساس وضعیت حاکم در کشور و متأسفانه عدم تحقق درآمدهایی که در بودجه سال گذشته پیش‌بینی شده باید تعیین شود، بنابراین بودجه نقدی دو هزارو ۸۴۶ میلیارد تومان، در حوزه سرمایه‌گذاری پنج هزارو ۲۰۴ میلیارد تومان و در مجموع هشت هزارو ۵۵۳ میلیارد تومان بودجه کل شهرداری مشهد در منابع است.

کد خبر 3894312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha