۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان مطرح کرد؛

گسترش اقدامات حمایتی از بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه

گسترش اقدامات حمایتی از بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه گسترش اقدامات حمایتی از بخش کشاورزی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر کریمی ظهر پنجشنبه در نشست مشترک مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اراک اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه برای حمایت از بخش کشاورزی تصمیمات خوبی گرفته شد که از جمله آن می توان به هدف گذاری کمّی برای محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد.

وی افزود: تقویت صندوق حمایت از کشاورزان در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته به طوری که سرمایه صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی باید به ۱۰درصد ارزش سرمایه گذاری بخش کشاورزی در کل کشور برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در برنامه ششم توسعه موضوع حمایت‌ از بیمه اجباری کشاورزی همچون بیمه دام‌ها در برابر بیماری‌های واگیر و تخصیص سهمی از تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و دامی مورد توجه قرار گرفته است.

کریمی خاطرنشان ساخت: در بخش کشاورزی باید تولید محصولات سبز و بدون سموم پیگیری شود و با وجود اختلاف نظرها در مورد محصولات تراریخته، مجلس مصوب کرده  از تولید این محصولات حتی الامکان جلوگیری شود چرا که محصولات کشاورزی سالم قطعا صادرات ما را نیز در این حوزه افزایش خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به بحران کم آبی در کشور و استان و هدر رفت بالای آب در بخش کشاورزی، تصریح کرد: وقتی دولت با توجه به شرایط، ضرورت تغییر رویه در آبیاری کشاورزی را اعلام کرده کشاورزان نباید بی توجه باشند چرا که دامنه این بی توجهی به کمبود آب، گریبانگیر خود آنان و نسل های بعدی نیز خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر وجود یک کشتارگاه صنعتی دام، یکی از نیازهای مهم استان است که بسیاری از مشکلات این حوزه با احداث و راه اندازی آن رفع خواهد شد.

کریمی اظهار داشت: مشکلات و مسائل بخش کشاورزی اکثرا دارای ریشه‌های مشترک است و نظام صنفی کشاورزی باید بتواند به عنوان کانونی از نمایندگان کشاورزی، حلقه واسطی بین مدیران این بخش و کشاورزان و روستاییان به منظور رفع مشکلات موجود باشد.

کد خبر 3895315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha