۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران:

۷۶ درصد روستاهای مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

۷۶ درصد روستاهای مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

نکا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به برخورداری ۷۶ درصدی روستاها از اینترنت پرسرعت گفت: هزار و ۶۰۵ روستااز اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله طهماسبی پنجشنبه‌شب در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در مازندران اظهار داشت: با روند صعودی و ضریب نفوذ ۱۱۰ درصدی اینترنت مازندران پس از استان تهران در جایگاه دوم قرار دارد که باید در این زمینه بهترین بهره‌وری از فرصت پیش‌آمده صورت گیرد.

وی افزود: با برنامه‌های طراحی‌شده از آغاز دولت یازدهم تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه ارتباطات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان هزینه شده است که خوشبختانه با این روند زیرساخت‌های ارتباطی ارتقا و پوشش سه برابری انتقال ارتباطی را دراستان شاهد هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به تجهیز اینترنت پرسرعت در سطح استان تصریح کرد: تمام شهرهای استان مازندران با افزایش ضریب نفوذ اینترنت (تری جی) هستند همچنین در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به کاربران اینترنت تا پایان سال جاری تمام شهرهای استان مازندران به اینترنت پرسرعت (تری جی) و (فور جی) مجهز می‌شوند.

به گفته طهماسبی بااعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسعه زیرساختی ارتباطی، تمام روستاهای زیر ۵۰ خانوار پوشش اینترنت پرسرعت دریافت کردندکه خوشبختانه در این زمینه یک هزار و ۶۰۵ روستای مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

این مسئول اضافه کرد: در راستای برخورداری از اینترنت پرسرعت ۵۰ روستای شهرستان نکا تحت پوشش اینترنت پرسرعت (تری جی) قرار گرفتند که به‌مراتب می‌تواند این روند افزایش یابد.

وی بابیان اینکه ۷۶ درصد از روستاهای استان مازندران از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند گفت: سه هزار و ۶۲۱ روستا در اقصی نقاط استان مازندران وجود دارند که از این میان ۷۶ درصد از روستاهای استان مجهز به اینترنت پرسرعت هستند در این راستا خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دولت یازدهم تا پایان این دوره تمام روستاهای ۳۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

طهماسبی با اعلام ضعیف بودن پوشش موبایلی در روستاهای سطح استان تصریح کرد: متأسفانه ۳۰ درصد از روستاهای استان مازندران پوشش موبایلی ضعیف را شاهد هستند لذا باید برای افزایش خدمات‌دهی اپراتورها با حساسیت بیشتری وارد عمل شویم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ادامه داد: بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاربر اینترنت در استان مازندران هستند که می‌توان از این فرصت پیش‌آمده در حوزه اشتغال وارد عمل شد.

به گفته این مسئول ۱۳ درصد از دانشجویان مازندران در رشتهٔ ICT مشغول به تحصیل هستند که می‌توان از این ظرفیت به‌خوبی در حوزه ارتباطات و اشتغال پایدار به‌کارگیری کرد.

کد خبر 3895511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha