۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

امام جمعه ابهر:

مردم حضور کریمانه و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت

مردم حضور کریمانه و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت

زنجان-امام جمعه ابهر با اشاره به راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن، گفت: مردم با حضور کریمانه و آگاهانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن تودهنی بزرگی بر دهان دشمنان خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با بیان اینکه این روز بزرگ بسیار مهم است و همه کسانی که به امنیت و آرامش کشور دلسوزی دارند، راهپیمایی این روز بزرگ را فراموش نکنند، افزود: به لطف الهی و تعبیر رهبری عزیز، امروز جمهوری اسلامی، مسلح به سلاحی است که از سلاح اتمی بالاتر و برنده‌تر است و آن سلاح، اراده و ایمان مردم و حضور و همراهی آن‌ها با نظام است که سلاح بزرگ ما است، افزود: به توفیق الهی در این روز بزرگ، مردم با حضور کریمانه خود تودهنی بزرگی بر دهان دشمنان خواهند زد.

وی ادامه داد: نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در وهله اول متوقف به شناخت و معرفت و سپس آسیب‌شناسی و اتخاذ راهکارهای مناسب و موثر جهت حفاظت از آن‌ها است. علاوه بر این، هم دستاوردهای انقلاب و هم آسیب‌ها باید به جوانان تبیین شود تا با حفظ دستاوردها، با آسیب‌ها مبارزه کنند.

امام جمعه ابهر  ادامه داد: ما در حوزه جهانی، ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها را شکسته‌ایم و در برابر بزرگ‌ترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا، نمایش قدرت و صف‌آرایی می‌کنیم. ما امروزه وحشت از دل مظلومان را به دل مستکبران منتقل کرده‌ایم و سرنوشت امت اسلامی را دگرگون کرده و برای ملت‌های مستضعف آزاده جهان الگو شده‌ایم. ما امروزه از نظر معنوی و اخلاق نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌ایم. ما به ملتی شجاع و جهادگر و شهادت‌طلب و ایثارگر تبدیل شده‌ایم.

رحیمی با یادآوری اینکه کشوری که از نظر نظامی و علمی و تحقیقاتی در حد بسیار پایین بود، امروز به برکت انقلاب، از نظر نظامی و علمی در اوج هستیم، افزود: ما امروز به یک کشور پیشرفته تبدیل شده‌ایم. امروز روی حرف ایران حساب باز می‌کنند اما این حرکت بزرگ آسیب‌ها و تهدیدها را دارد. اولین تهدید نبود روحیه انقلابی است.

وی ادامه داد: باید با روحیه انقلابی مثل زمان انقلاب و جنگ کار کرد و با روحیه انقلابی با خارج برخورد کرد. دومین تهدید و آسیب نبود جهاد فکری و فرهنگی است که همه باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل این آسیب‌ها یک جبهه مردمی، انقلابی و یاران انقلابی تشکیل دهیم.

امام جمعه ابهر گفت:  امروز مسئولان باید به فکر جوان‌ها باشند که دنبال یک کسب حلال هستند. باید سرمایه‌داران در فکر سرمایه‌گذاری برای این مملکت باشند. باید سرمایه‌گذارانی که با سیلی صورت سرخ می‌کنند مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند اشتغال‌زایی کنند، نه اینکه به جای دست گرفتن، چوب لای چرخ تولید بگذارند. امروز دولت و مجلس و در استان‌ها نیز محیط زیست و اداره مالیات و بانک‌ها و امثال آن باید یاور تولید باشند تا از گردنه پر پیچ و خم بسیار سخت بیکاری عبور کنیم و شرمنده جوان‌ها نباشیم.

رحیمی در ادامه به سالروز ولادت با برکت حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: این بزرگ بانوی اسلام، هم دختر شهید و شهیده و هم خواهر شهید و هم مادر شهید است. وی در کربلا به عنوان سخنگوی کربلا بود و هم مبلغ دین و فرهنگ عاشورایی و هم پرستاری از امام و امامت را بر عهده داشت و القابی که برای حضرت زینب (س) ذکر کرده‌اند انصافا تکان‌دهنده است.

وی ادامه داد: امروز همه مردان و زنان باید به رفتار و کردار و گفتار حضرت زینب (س) تاسی کنند، زیرا این بانوی بزرگ، الگو و اسوه برای همه انسان‌ها اعم از زنان و مردان است و به او القابی مانند صدیقه صغری، عقیله بنی‌هاشم، عارفه، فاضله، کامله، عابده آل علی، محدثه، عصمت‌الله، زاهده، نائبه‌الزهرا، العصمته‌الصغری، و برای پاس‌داشت تلاش‌های پرستاران عزیز، سالروز ولادت این بانوی مطهر به روز پرستار نام‌گذاری شده تا یادآور رشادت‌های حضرت زینب (س) در کربلا و پرستاری ایشان از مجروحان جنگ و اسرای اهل‌بیت (ع) باشد.

کد خبر 3895769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha