۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳

مشاور امور روحانیون رئیس جمهور:

رابطه خوب دولت و مراجع تقلید/روحانیون از دولتمردان حمایت کنند

رابطه خوب دولت و مراجع تقلید/روحانیون از دولتمردان حمایت کنند

خرم آباد- مشاور امور روحانیون رئیس جمهور با اشاره به رابطه خوب بین دولت و مراجع تقلید گفت: اگر می خواهیم کارآمدی نظام زیر سوال نرود باید دولتمردان را کمک بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسن نمازی ظهر امروز در دیدار با روحانیون لرستان در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه از زمانیکه رهبر معظم انقلاب که رئیس جمهور بودند، بخشی به عنوان ارتباط دولت و روحانیت تشکل شده است، اظهار داشت: کارهای خیلی خوبی در این دولت در حوزه روحانیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون این اولین بار است که استانداران سراسر کشور دارای مشاور روحانیت شده اند، تصریح کرد: در لرستان هم حجت الاسلام مبلغی که از روحانیون بافضیلت هستند قبول زحمت کردند و این ارتباط را با استاندار برقرار می کنند.

رابطه خوبی بین دولت و مراجع تقلید وجود دارد

مشاور امور روحانیون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه لرستان استانی است که علما خیز بوده و ظرفیت های خوبی در حوزه روحانیت دارد، افزود: وزرا دارای مشاور روحانی هستند که امور روحانیت را در بدنه دولت پیگیری می کنند.

حجت الاسلام نمازی با اشاره به اینکه رابطه بسیار خوبی از نظر کمی و کیفی بین دولت و مراجع تقلید وجود دارد که درصد خیلی پایینی از آن رسانه ای شده است، گفت: در جلساتی که بوده ام مشاهده کرده ام که واقعا نگاه بزرگان و مراجع تقلید به این دولت نگاه امیدوارانه است.

وی با بیان اینکه علما و مراجع تقلید تاکیدات و دعاهای مختلفی را در رابطه با دولت دارند و همیشه تاکید می کنند دعا می کنیم روابط ما با دنیا و وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد، تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید ویژه ای در بحث استقلال حوزه و روحانیت دارند و همواره می گویند که باید پاسدار استقلال روحانیت و مرجعیت و حوزه ها باشیم.

مشاور امور روحانیون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روحانیت همیشه فاصله معنادار خود را با حکومت و دولت ها حفظ کرده و همین باعث شده که روحانیت حلقه وصال مردم و حکومت باشند و مردم به آنها اعتماد کنند، افزود: روحانیون به عنوان پاسداران دین و کسانی که از دین مردم پشتیبانی می کنند باید مراقب مقوله امید در بین مردم باشند.

حجت الاسلام نمازی با اشاره به اینکه باید مواظب باشیم امید مردم خدشه دار نشود، گفت: درست است که در پیروزی انقلاب گروه های مختلفی تاثیر داشتند اما این انقلاب به نام روحانیت، دین و اسلام زده شده است.

اگر می خواهیم کارآمدی نظام زیر سوال نرود باید دولتمردان را کمک بدهیم

وی با بیان اینکه کارکرد دولتمردان از ابتدای انقلاب تا کنون و از الان به بعد به نام روحاینت و دین زده می شود، تصریح کرد: اگر نتیجه عملکرد ها خوب باشد دل ها و قلوب انسان های درست نگر را به سمت خود می کشیم اما اگر نواقص زیاد شود نه تنها روحاینت بلکه اسلام و شیعه و اهل بیت را لکه دار می کنیم.

مشاور امور روحانیون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روحاینت همیشه در این انقلاب پشتیبان و حراست کننده جایگاه رهبری بوده است، افزود: مقام معظم رهبری برای همه ما فصل الخطاب است.

حجت السلام نمازی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که نظام به کارآمدی خود ادامه بدهد، گفت: اگر می خواهیم کارآمدی نظام زیر سوال نرود باید دولتمردان را کمک بدهیم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما دارد به ۴۰ سالگی خود نزدیک می شود و بعد از ۴۰ سالگی نمی توانیم بگوییم مشکلات زیاد بود و دشمنان زیاد بودند و نتوانستیم کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم، تصریح کرد: باید آثار انقلاب را به مردم نشان دهیم.

مشاور امور روحانیون رئیس جمهور با اشاره به اینکه د چند سال گذشته همواره تورم داشته ایم اما این دولتشدت تورم را کاهش داد، اظهار داشت: یکی از تاکیدات ریاست جمهور توجه به معیشت روحانیت است چراکه باید شئون روحاینت حفظ شود.

نمی خواهیم به شکل کمیته امدادی به روحانیت کمک شود

حجت السلام نمازی با بیان اینکه نمی خواهیم به شکل کمیته امدادی به روحانیت کمک شود، تصریح کرد: کمک به روحانیت به طور غیرمستقیم و به صورت کمک به نهادهای حوزوی مثل مرکز خدمات، شورای عالی حوزه های علیمه و سایر نهادها صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اشکالات در همه دوره ها وجود داشته و باید مواظب باشیم اگر انتقاد می کنیم کل نظام زیرسوال نرود، افزود: گاهی اوقات بعضی افراد به صورت سهوی مردم را از دولت ناامید می کنند غافل از اینکه نتیجه این کار ناامیدی مردم از روحاینت و دین است.

مشاور امور روحانیون رئیس جمهور ادامه داد: انتقادهایی که از دولت دارید و به حق است را بیان کنید اما این نکته که امید مردم را باید حفظ کنیم فراموش نکنید.

کد خبر 3896863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha