۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸

امام جمعه بوشهر:

طلاب خواهر الگوی زنان هستند/ راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی خانوادگی

طلاب خواهر الگوی زنان هستند/ راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی خانوادگی

بوشهر - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طلاب خواهر الگوی زنان جامعه هستند و باید خواهر طلبه در ظاهر و شیوه تعامل آن با جامعه آن‌قدر دارای جاذبه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران مثل یک چشمه جوشان است که اگر در درون آن آب زمزم تولید شود اما جامعه را از معارف اسلامی سیراب نکند مثل چشمه‌ای دربسته است که آثاری ندارد.

وی افزود: مهم‌ترین ارزش حوزه‌های علمیه معماری انسان‌های آگاه به دین و سپس مبلغ دین است، اگر انسان آگاه به دین باشد ولی آثاری نداشته باشد مثل خورشیدی است که فروغی ندارد، حوزه‌های علمیه باید مثل خورشید بتابد و از خودش نور ساطع کند و گرمای معارف الهی دین در جامعه قرار دهد.

امام‌جمعه بوشهر افزود: پروژه تبلیغ جهادی و دوره‌های معرف اسلامی دارد در جامعه نهادینه و به فرهنگ تبدیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ادامه داد: طلاب خواهر الگوی زنان جامعه هستند و باید خواهر طلبه در ظاهر و شیوه تعامل آن با جامعه آن‌قدر دارای جاذبه باشد که از کوچک و بزرگ به خاطر این خانم جذب دین شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: طلاب خواهر باید بصیرت سیاسی داشته باشند و فریب سیاسی نخورد تا با موج‌های سیاسی دچار آسیب نشوند.

وی اظهار داشت: به هیچ صورت در شرایط کنونی که تمام جهان علیه فرهنگ دین است حوزه‌های علمیه خودشان را محدود و محبوس نکنند، در مدارس پیش‌دبستانی، ابتدایی، دبیرستان، خوابگاه دانشجویی، جلسات روضه و عزاداری و جشن‌ها حضور فعال داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: تمام طلاب خواهر هیئت مذهبی خانوادگی تشکیل دهند؛ خودش، خواهر، دختر عمو، دخترخاله و اینها دور هم جمع شوند و هیئت مذهبی خانوادگی خودشان را تشکیل دهند که این موجب می‌شود این خانم پنج، شش یا ۱۰ نفر از اعضای خانواده‌اش را در کنار خودش رشد دهد و از همین الان مدیریت دینی را یاد می‌گیرد و از نظر دیگر اطرافیان خود را از انحراف نجات می‌دهد.

آیت‌الله صفایی بوشهری درباره توسعه دوره‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید ایران نجات پیدا کند این دوره‌های کوتاه‌مدت را افزایش دهید یعنی در هر شهر، بخش و روستا هر چه می‌توانید این دوره‌ها را با برنامه‌ریزی قوی، کارآمد و رشد یافته توسعه دهید.

کد خبر 3898055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha