۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تأکید کرد:

توسعه پژوهش در آموزش‌وپرورش/ صادرات محصولات دانش‌بنیان در اولویت

توسعه پژوهش در آموزش‌وپرورش/ صادرات محصولات دانش‌بنیان در اولویت

بجنورد- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر توسعه پژوهش در بین دانش آموزان مدارس تاکید کرد و گفت: آموزش‌وپرورش و پارک‌های علم و فناوری باید با یکدیگر حلقه وصل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان شمالی بابیان اینکه پارک‌های علم و فناوری یکی از الگوهای مهم در حوزه علم و فناوری کشور هستند، اظهار کرد: این الگوها باید به سمت هم‌افزایی فعالان حوزه دانش و اثرگذاری بیشتر دانش حرکت کند.

احمدی با اشاره به اینکه از ایجاد و شروع به کار فعالیت پارک‌های علم و فناوری در کشور زمان زیادی نمی‌گذرد، تصریح کرد: اما طی این مدت در حوزه علم و فناوری قوی و اثرگذار ظاهرشده است.

وی با تأکید بر توسعه پژوهش در آموزش‌وپرورش به برگزاری جشنواره‌ای با این عنوان طی دو سال اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت علوم با همکاری آموزش‌وپرورش برای سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم این جشنواره را برگزار می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با بیان اینکه توسعه پژوهش در بین دانش آموزان یکی از سیاست‌های کلان این وزارتخانه است، اظهار کرد: توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد نیز دومین سیاست و از اهداف مهمی است که دنبال می‌شود.

احمدی بر ضرورت صادرات محصولات دانش‌بنیان در منطقه تأکید کرد و افزود: این مهم در سطح کشور عملیاتی شده است و انتظار می‌رود خراسان شمالی نیز با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد در این زمینه در منطقه نقش‌آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری از خروجی دانشگاه‌ها و از ظرفیت دانشگاهیان در حوزه علم بهره می‌برند، تصریح کرد: دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و مدیران استان باید با یکدیگر تعامل و هم‌افزایی داشته باشند تا شاهد شکوفایی علم و دانش در کشور باشیم.

وی خراسان شمالی را ازجمله استان‌هایی توصیف کرد که با تکیه‌بر ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی خود بتواند در مسیر شکوفایی دانش و تولید محصولات دانش‌بنیان نقش‌آفرین باشد.

کد خبر 3900188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha