۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

اولویت‌های پژوهش کشاورزی و منابع طبیعی قدیمی است

اولویت‌های پژوهش کشاورزی و منابع طبیعی قدیمی است

گرگان – رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: اولویت‌های پژوهش حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با گذشته تفاوت جندانی نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد ظهر سه شنبه در نشست رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: یکی از نیازهای ما تهیه نقشه پژوهشی فعالیت‌های علمی و آموزشی در استان‌ها جهت جلوگیری از فعالیت‌های پراکنده اجرایی و تحقیقاتی است.

وی افزود: هم اکنون در استان‌ها کارگروه پژوهش و فناوری ذیل گروه برنامه ریزی شکل گرفته اما نبود نقشه راه پژوهش به عنوان خلا این کارگروه‌ها مطرح است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: یکی از اشکالات پژوهش کشور در حال حاضر این است که اولویت‌های پژوهش حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با اولویت‌های سال‌های ۷۲ و ۷۳ تفاوت چندانی ندارد.

نجفی نژاد خواستار همکاری دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی با نهادهای اجرایی شد و گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان مجری محوری طرح کلان ملی مدیریت حوضه‌های آبخیزداری کشور با چندین دانشگاه و سازمان و نهاد اجرایی توانسته همکاری خوبی داشته باشد و از این طریق مشکلات بخش آبخیزداری کشور مورد بررسی و برنامه ریزی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حمایت‌های دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر از پژوهشگران و فعالیت‌های علمی و مراکز تحقیقاتی به عنوان اولویت کشور مطرح بوده و امیدواریم شاهد پیشرفت‌های چشمگیر توسعه و سازندگی کشور باشیم.

کد خبر 3900372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha