۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۱۴

با حضور رئیس دو نهاد به امضا رسید؛

تفاهم نامه دانشگاه منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران

تفاهم نامه دانشگاه منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران

گرگان – تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با حضور رئیس این دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور شامگاه سه شنبه با حضور علی نجفی نژاد رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان و نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه کار شورای پژوهشی و با تجارب دیگر کشورها در سال ۱۳۸۳ پایه گذاری شد.

نصرت الله ضرغام افزود: برای اینکه اساسنامه مجموعه را بنویسیم سعی کردیم از تجارب بنیادهای علمی کشورهای مختلف استفاده کنیم تا ۷۶ درصد از فعالیتها با بنیادهای علمی دیگر کشورها شباهت داشته باشد.

وی تصریح کرد: این بنیادهای علمی با توجه به تشخیص در زمانهای خاصی ایجاد شده و ارزش و اثرگذاری این بنیادها در کشورهای مختلف برای مردم نمود دارد و برای مراکز مختلف شناخته شده است.

رئیس صندوق و حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکید کرد: پس از جنگ جهانی دوم این بنیادها بناگذاری شده و در حال حاضر نیز این بنیانگذاری ادامه دارد، شناسایی استعدادها و به کارگیری افراد برجسته از اهدافی بود که ما در این بنیاد دنبال کردیم.

ضرغام با بیان اینکه باید به ظرفیتهای کشور چند بعدی نگاه کنیم، افزود: اعتقاد داریم زیرساختهای علمی را باید فراهم کنیم و اگر این مهم اتفاق افتاد رشد علمی نیز جهشی و موفقیت‌آمیز پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه پنج میلیون دانشجو در سراسر کشور داریم، افزود: ایران نزدیک به ۴۰۰ مرکز علمی بیشتر از چین با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر دارد و ما باید برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم و بیاندشیم که آیا بدنه دولت میتواند این افراد را جذب کنند و یا با صنعت سنتی میتوانیم برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم.

ضرغام با بیان اینکه توسعه ارتباطات بین‌المللی جزو سیاستهای ما است، گفت  اتاق علم را طراحی کردیم که بدانیم در ۳۰ تا ۴۰ سال آینده علم به چه شکلی خواهد بود تا بتوانیم زیرساختهای لازم آن را طراحی کنیم.

لازم به ذکر است؛ تفاهم نامه میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ۹ ماده و به مدت پنج سال به منظور اجرای پنج طرح تحقیقاتی پسا دکتری و ۱۰ طرح پژوهشی در راستای مقررات سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی منعقد شده است.

همچنین ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و شناسایی به منظور برقراری ارتباط و حمایت از پژوهشگران و استفاده مشترک از همکاری‌های علمی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

کد خبر 3900577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha