۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۱۴

دستاوردهای ۳۸ ساله انقلاب

توسعه بام ایران به برکت انقلاب اسلامی/ محرومیت رنگ باخت

توسعه بام ایران به برکت انقلاب اسلامی/ محرومیت رنگ باخت

شهرکرد- چهارمحال و بختیاری به برکت انقلاب اسلامی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان و... توسعه یافته و هم اکنون محرومیت در این استان رنگ باخته است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: استان چهارمحال و بختیاری تا پیش از انقلاب اسلامی یکی از استان های محروم کشور به شمار می رفت که فاقد هرگونه توسعه ای در بخش های مختلف بود. مردم این استان در محرومیت بسیار بالا زندگی می کردند و از هیچ امکاناتی برخوردار نبودند.

استان چهارمحال و بختیاری در دوره طاغوت دیده نمی شد و محرومیت این استان در بخش های مختلف بهداشت و درمان، آب شرب بهداشتی، آموزش و پرورش و... به وضوح دیده می شد.

استان چهارمحال و بختیاری به برکت انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفت و هم اکنون این استان در بسیاری از بخش های مختلف حرف هایی برای گفتن دارد.

چهارمحال و بختیاری هم اکنون در بخش کشاورزی یکی از تولید کنندگان بزرگ  کشور در حوزه های محصولات زراعی، باغی، دام و طیور است. داشتن جایگاه اول در تولید بیشترین ماهی قزل آلای کشور و بادام از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان است که زمینه اشتغال بسیاری از مردم را فراهم کرده است.

از طرفی کسب رتبه ششم تولید قارچ کشور و فعالیت بالا در زمینه های تولید عسل، محصولات زراعی، گیاهان دارویی و ... از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی این استان است.

در بخش صنعت این استان تنها یک کارخانه(کارخانه قند) وجود داشت و  و اشتغال صنعتی در این استان وجود نداشت، اما طی سال های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی شاهد راه اندازی بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در این استان بوده ایم که در زمینه های مختلف صنعتی فعالیت می کنند.

راه اندازی کارخانه های بزرگ صنعتی نظیر کارخانه های فولاد و ورق خودرو، شیر خشک، کارخانه سیمان، تولید روغن خوراکی، کارخانه های بسته بندی آب معدنی و... از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در این استان به شمار می رود.

در بخش درمان نیز  این استان پیش از انقلاب از داشتن بیمارستان با امکانات مناسب در نقاط مختلف استان محروم بود و این در حالی است هم اکنون این استان در شهرکرد، فرخ شهر، بروجن، لردگان، ناغان و کوهرنگ ازداشتن بیمارستان برخوردار شده است.

طی  ۳۸ سال گذشته چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت از توسعه و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است به طوری  بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در این استان راه اندازی شده استمدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در دوران طاغوت چهارمحال و بختیاری یک استان کاملا محروم بود که هیچ گونه امکاناتی در بخش های مختلف از جمله صنعت نداشت.

 نعیم امامی تاکید کرد: در این استان تنها یک کارخانه قند وجود داشت و خبری از توسعه صنعتی در این استان نبود.

وی بیان کرد: طی  ۳۸ سال گذشته چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت از توسعه و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است به طوری  بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در این استان راه اندازی شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: احداث کارخانه های صنعتی بزرگ نظیر کارخانه سیمان، موکت، شیر خشک، فولاد یک میلیون تنی، تولید پارچه چادر مشکی، شیر خشک، کارخانه های تولید خوراک دام، کارخانه های آرد و... از مهمترین کارخانه هایی هستند که به برکت انقلاب اسلامی در این استان راه اندازی شده اند.

 وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری  هیچ گونه معدنی در دوران قبل از انقلاب نداشت اما هم اکنون بیش از ۱۸۰ معدن در این استان وجود دارد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان به  برکت انقلاب اسلامی از محرومیت خارج شده است، ادامه داد: پیشرفت هایی که در این استان به وجود آمده به وضوح دیده می شود.

مردم چهارمحال و بختیاری در دوران پیش از انقلاب اسلامی در محرومیت و فقر زندگی می کردند

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مردم چهارمحال و بختیاری پیش از انقلاب اسلامی در محرومیت و فقر زندگی می کردند.

گودرز امیری تاکید کرد: توسعه و پیشرفت این استان بعد از انقلاب با پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست چراکه توسعه و پیشرفت این استان چندین برابر شده است.

وی تاکید کرد: فراهم آوردن زمینه تحصیل در مدارس در نقاط مختلف استان، فراهم آوردن تحصیل دانشگاهی با راه اندازی دانشگاه های مختلف، توسعه جاده ها، توسعه صنعت، کشاورزی و... از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان است.

وی گفت: در حال حاضر در این استان ۳۱۰ کیلومتر بزرگراه وجود دارد در حالی که، پیش از انقلاب جاده های این استان خاکی بوده اند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه روستاها با اجرای طرح هادی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش های این استان است که به همت انقلاب اسلامی توسعه یافتمدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: کشاورزی یکی از مهمترین بخش های این استان است که به همت انقلاب اسلامی توسعه یافت.

ذبیح الله غریب عنوان کرد: پیش از انقلاب، کشاورزی این استان تنها نیاز خانوار کشاورز را تامین می کرد در حالی که این استان در حال حاضر نیاز غذایی مردم کشور را تامین می کند و حتی محصولات کشاورزی آن به کشور های مختلف صادر می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون این استان در تولید ماهی قزل آلا و بادام به برکت انقلاب اسلامی رتبه اول تولید کشور را دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان توانسته در بخش های مختلف زراعت، باغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش شترمرغ، کبک، بلدرچین و... به برکت انقلاب اسلامی فعالیت کند و نیاز غذایی مردم کشور را تامین کند.

کد خبر 3900739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha