۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸

معاون برنامه ریزی و امور مجلس وزارت بهداشت:

چالش جدی نظام برنامه ریزی کشور نبود برنامه عملیاتی است

چالش جدی نظام برنامه ریزی کشور نبود برنامه عملیاتی است

بندرعباس - معاون برنامه ریزی، حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت گفت: یکی از چالش های جدی نظام برنامه ریزی در کشور، نبود برنامه عملیاتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، طاهر موهبتی در بیست و پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس گفت: یکی از چالش های جدی نظام برنامه ریزی در کشور، نبود برنامه عملیاتی است.

موهبتی گفت: یکی از مشکلات جدی کشور در حوزه های مختلف که برنامه ها و قوانین مطابق انتظار محقق نمی گردند، به این علت است که برنامه عملیاتی وجود ندارد و یا اگر موجود باشد، مورد پایش قرار نمی گیرد.

معاون برنامه ریزی، حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت با بیان اینکه ما معمولاً در قالب برنامه استراتژیک به لایه های فوقانی توجه می کنیم و مباحثی همانند چشم اندازها، ماموریت ها، اهداف کلیدی، میزان کمی و کیفی با عناوین مختلف گفته می شود و به لایه های زیرین و پایین تر، آنچنان که باید توجه نمی شود، اظهار داشت: برنامه عملیاتی وزارت بهداشت، از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: در این اجلاس برنامه عملیاتی سال ۹۶ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و به ما کمک می کند تا سیاست های وزارت بهداشت را محقق و اجرایی کنیم.

موهبتی عنوان کرد: تنوع خدمت، تعدد وظایف، مأموریت ها، تنوع و حجم بالای فعالیت ها و جامعه هدف بزرگ، باعث می شود یک برنامه عملیاتی واحد دچار مشکل شود که سعی می کنیم  توسط این برنامه مشکلات را برطرف و اهداف وزارت بهداشت را تحقق بخشیم.

کد خبر 3901098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha