چند روز مانده به سالگرد انقلاب بحرین؛

۲۳۳ روز از تحصن مردم بحرین در دفاع از آیت الله عیسی قاسم گذشت

۲۳۳ روز از تحصن مردم بحرین در دفاع از آیت الله عیسی قاسم گذشت

در آستانه سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، مردم این کشور ۲۳۳ روز است که در دفاع از رهبر خود در منطقه الدراز تحصن کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الولوه بحرین، شیعیان بحرین همچنان به دفاع از رهبر خود ادامه می دهند.

در همین راستا، جمع گسترده ای از مردم و شیعیان بحرین ۲۳۳ روز است که به صورت متوالی در برابر منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر خود در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین تحصن کرده اند.

آیت الله عیسی قاسم روز ۳۱ خرداد سال جاری توسط رژیم آل خلیفه سلب تابعیت شد و دادگاه وابسته به این رژیم نیز تاکنون بارها با برگزاری دادگاه های نمایشی در صدد محاکمه ایشان بوده تا به این بهانه وی را از بحرین اخراج کند.

هفته آینده ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) سالروز انقلاب بحرین در سال ۲۰۱۱ میلادی است؛ مناطق مختلف بحرین در آستانه ششمین سالروز انقلاب (۱۴ فوریه ۲۰۱۱) صحنه تظاهرات گسترده درچارچوب اعتراضات مسالمت آمیز است که همزمان با سالروز انقلاب به درخواست گروه های مخالف حکومت آل خلیفه در حال برگزاری است.

مقامات وابسته به آل خلیفه در آستانه سالروز انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و دستور ایجاد ده ها پست بازرسی را صادر کرده اند و نیروهای امنیتی هم با سرکوب تظاهرات کنندگان و ایجاد درگیری به سوی آنان گازهای سمی و گلوله شلیک می کنند.

این درحالی است که بنا به اعلام سازمان های حقوقی، از آغاز انقلاب بحرین تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از جمله عده ای زن و کودک به دست نیروهای آل خلیفه شهید شده اند و سه هزار نفر از جمله شماری از رهبران مخالف و در صدر آن ها شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و سید مجید المشعل رئیس هیأت علمای بحرین در زندان های آل خلیفه زندانی هستند.

کد خبر 3901646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha