۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

وزیر ورزش و جوانان:

شاه‌بیت سیاست‌های اقتصادمقاومتی استفاده ازمنابع داخلی و خارجی است

شاه‌بیت سیاست‌های اقتصادمقاومتی استفاده ازمنابع داخلی و خارجی است

رزن - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه با برجام، ایران‌هراسی در دنیا از بین رفت، گفت: شاه‌بیت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ورزش و جوانان که به منظور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و دیدار با جامعه ورزش و جوانان به استان همدان سفر کرده است لحظاتی پیش سد شنجور رزن را افتتاح کرد و این سد مورد آبگیری قرار گرفت.

در آیین آغاز آبگیری این سد علاوه بر وزیر ورزش و جوانان، استاندار همدان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آب منطقه ای همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، فرماندار و امام جمعه رزن، پیمانکاران و مجریان این طرح و تنی چند از مقامات استانی و محلی حضور داشتند.

مسعود سلطانی‌فر در مراسم آیین آبگیری سد شنجور رزن با تبریک دهه فجر و بیان اینکه امیدواریم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی قرن‌ها تداوم یابد و مردم نیز بیشتر از قبل با دستاوردهای این نظام آشنا شوند، گفت: طی ۳۸ سال پیروزی انقلاب اسلامی دو فراز مهم را پشت سر گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از این فرازهای مهم ۸ سال دفاع مقدس بود که توانستیم قدرت نظامی خود را به رخ جهانیان بکشیم، فراز دوم را مربوط به مذاکرات هسته‌ای و برجام دانست و با بیان اینکه با برجام، ایران‌هراسی در دنیا از بین رفت، گفت: امیدواریم گره‌ها یکی پس از دیگری باز شده و شرایط خوبی پیش آمده که سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود.

کشور در حالت ثبات به سمت رشد و توسعه حرکت می کند

سلطانی فر یادآور شد: پیروزی ما در مذاکرات باعث شد سایه جنگ که علیه ما سازماندهی می‌شد، برداشته شده و کشور در حالت ثبات به سمت رشد و توسعه حرکت کند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه داستان کم‌آبی و مشکلات مربوط به محدودیت آب مربوط به ایران نیست و کل جهان با چنین مشکلی مواجه است، گفت: تعدادی از ایالت‌های آمریکا و بخش‌های وسیعی در اروپا دچار کم‌آبی شده‌اند به نحوی که در چند ایالت آمریکا تمام فضاهای سبزی که مصرف بالای آب دارند جمع و به جای آن رنگ سبز و شن سبز ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید در رابطه با مشکل کم‌آبی فکر اساسی شود، گفت: هر چه جلوتر می‌رویم دوران خشکسالی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه سال پیش در همین ایام اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، افزود: شاه‌بیت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع داخلی و خارجی است تا کشور در برابر تهدیدات داخلی و خارجی مقاوم شود.

وی بابیان اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به فراز آب نیز اشاره شده است، گفت: باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و عمیق برای مقابله با کم‌آبی و خشکسالی برنامه داشته باشیم و از منابع به درستی استفاده کنیم.

سد شنجور رزن برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی احداث شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان نیز در مراسم آبگیری این سد گفت: سد شنجور رزن با حجم قابل تنظیم ۵.۵ میلیون مترمکعب و حجم مخزن ۵.۲ میلیون مترمکعب به منظور تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی احداث شده است.

مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه احداث این سد در سال ۸۷ آغاز شده است، عنوان کرد: برای احداث این سد بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

عزالدین عنوان کرد: سد شنجور از نوع هسته رسی بوده و ارتفاع از کف زمین ۲۹ متر و طول تاج ۶۶۴ متر است و ۳ میلیون مترمکعب از آب این سد در شرب و صنعت و ۲ میلیون مترمکعب در کشاورزی مصرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس قرارداد اولیه قرار بود این سد در مدت ۳۶ ماه اجرایی شود که به سبب کمبود اعتبارات تاکنون به طول انجامیده است ولی خوشبختانه با تخصیص اعتبارات از سوی دولت تدبیر و امید روند اجرای پروژه تسریع پیدا کرد.

کد خبر 3902078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha