۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۴

وزیر ارتباطات:

ماهواره سنجش بومی تولید می شود/لزوم تقویت زیرساختهای ارتباطی

ماهواره سنجش بومی تولید می شود/لزوم تقویت زیرساختهای ارتباطی

قشم - وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه مفصلی برای توسعه ارتباطات فضایی کشور داریم و رئیس جمهور مطالب مهمی را در باب اهمیت مسائل فضایی مطرح کرده‌اند گفت: ماهواره سنجش بومی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز فضایی قشم گفت: در وزارتخانه برنامه مفصلی برای توسعه ارتباطات فضایی و بخش فضایی داریم، افزود: ریاست جمهوری نیز طی روزهای گذشته مطالب مهمی را در باب اهمیت مسائل فضایی مطرح کرده‌اند.

واعظی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر در خصوص لزوم توسعه ماهواره‌ای و فضایی کشور اظهارداشت: با تمامی محدویت‌هایی که دولت از نظر مالی داشته است نگذاشتیم خللی در برنامه‌های توسعه فضایی وزارتخانه به وجود آید و به سوی بومی‌سازی این بخش حرکت کرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد تا پنج سال آینده ماهواره سنجشی بومی را در داخل تولید می کنیم و در هشت تا ۱۰ سال آینده نیز طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی بومی خود را به پایان برسانیم. قرارداد ماهواره سنجشی بومی منعقد شده است، قرارداد طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی بومی نیز در دست پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲۶۵ میلیارد تومان تا پایان دولت یازدهم در حوزه ارتباطات فناوری اطلاعات استان هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در شهرستان قشم پروژه با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان افتتاح شد گفت: تا پایان این دولت ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر سرمایه‌گذاری می شود.  ۲۶۵ میلیارد تومان تا پایان دولت در هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی، اختلاف با کشورها نیست گفت: روابط ایران اسلامی با کشورهای مختلف خوب بوده و رویکرد کشور نیز رویکرد سازنده با دنیا است.

واعظی با تاکید بر اینکه امروز بازارهای مختلف کشورها برای صادرات ایران باز شده است اذعان داشت: امروز کارها در داخل کشور با برداشتن تحریم بهتر انجام می‌شود و صادرات نفتی و غیر نفتی نیز مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه قشر متوسط به پائین در معیشت مشکل دارند گفت: تمام تلاش دولت برای کمک به این اقشار است و امسال نیز ۷۱۲  شغل ایجاد شده است.

واعظی همچنین با تاکید بر اینکه باید برای مردم بیشتر کار کرد گفت: دولت ماهیانه بودجه زیادی برای سلامت تزریق می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تورم ۴۰ درصدی به ۸ درصد رسیده است تصریح‌کرد: باید اشتغال ایجاد کرد تا مردم بتوانند از نظر معیشت و زندگی از وضعیت بهتری برخوردار باشند.

کد خبر 3902450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha