۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

اعضای بدن یک شهروند قمی اهدا شد

اعضای بدن یک شهروند قمی اهدا شد

قم - اعضای بدن یک مرد ۴۴ ساله در هجدهمین مورد مرگ مغزی اعزامی از قم طی سال جاری، اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هجدهمین مورد اهدای عضو از استان قم در سال جاری مربوط به یک فرد ۴۴ ساله بود که به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام شد.

ولی الله صمدی افزود: این فرد به علت سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ شده بود که با رضایت پدر و خانواده ایشان اعضای بدنش به همنوعان اهدا شد.

وی بیان داشت: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پزشکان و پرستاران تمام تلاش خود را برای سلامتی وی انجام دادند.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پس از رضایت خانواده بیمار و هماهنگی‌های انجام شده، این جوان از بیمارستان شهید بهشتی قم به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام تا با اهدای اعضای خود پدر یا مادر و یا فرزند خانواده‌ای را از مرگ و معلولیت نجات دهد.

صمدی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متأسفانه به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها به رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متأسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

کد خبر 3904062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha