۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸

مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی خبر داد:

پذیرش ۶۸۰ نفر در حوزه های علمیه خراسان شمالی

پذیرش ۶۸۰ نفر در حوزه های علمیه خراسان شمالی

بجنورد- مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به آغاز زمان جذب و پذیرش در حوزه های علمیه، گفت: برای سال تحصیلی جدید، مدارس علمیه استان برای ۶۸۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه از ۱۵ بهمن ماه جذب افراد به حوزه های عملیه آغاز شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۶۸۰ نفر پس از مراحل ثبت نام و آزمون های مربوطه در مدارس علمیه استان پذیرش شوند.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه ثبت نام تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر در مرحله نخست ثبت نام کردند که در نهایت ۲۷۰ نفر پذیرش شدند.

وی از پذیرش خواهران در مدارس علمیه برای نخستین بار از پایه نهم خبر داد و افزود: تا پیش از این، خواهران از مقطع دیپلم پذیرش می شدند که امسال این امکان برای خواهران پایه نهم نیز فراهم شده است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: طی امسال زیرساخت های مدارس حوزه های علمیه استان در بخش های پژوهشی، فرهنگی، فیزیکی و غیره رشد قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به میانگین ۶۴.۵ درصدی پیشرفت فیزیکی پروژه های سفر رهبری در بخش حوزه های علمیه استان، عنوان کرد: بسیاری از مدارس علمیه امسال در ساختمان های جدید خود مستقر می شوند که این امر در افزایش جذب تاثیرگذار است.

وی افزود: در حال حاضر  یک هزار و ۴۶۱ طلبه در مدارس علمیه خراسان شمالی در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۳۴۴ نفر را خواهران و یک هزار و ۱۱۵ نفر را برادران تشکیل می دهند.

کد خبر 3904912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha