۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳

با حضور ۵۰ شرکت دانش بنیان؛

همایش روز فناوری سلامت برگزار می شود

همایش روز فناوری سلامت برگزار می شود

نخستین همایش روز فناوری سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همراهی دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف و شهید بهشتی اول اسفند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر افزود: این همایش به همراه معرفی فناوران برتر، یک اسفندماه سال ۹۵ از ساعت ۹ صبح در مجتمع آموزشی و پژوهشی نیایش برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت: این همایش به عنوان رویه ای نوین، علوم پزشکی را در کنار علوم مهندسی قرار داده و فرصتی ارزشمند ایجاد کرده است تا شرکت ها و موسسات دانش بنیان، محصولات فناورانه خود را عرضه کنند.

زرقی اظهار داشت: در این همایش بر آنیم که همانند پلی بین فناوری های علوم پزشکی و علوم مهندسی عمل کرده و شاهد اولین همکاری این دو شاخه بزرگ دانش در حوزه سلامت باشیم تا گامی در راستای ارتقاء روز افزون فناوری سلامت کشور برداریم.

وی با اعلام حمایت این معاونت از تولیدات فناورانه در بخش سلامت بر تداوم و توسعه این اقدام در سال های آینده تأکید کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ارائه برخی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی توضیح داد: در این نمایشگاه تولیداتی نظیر دستگاه دیالیز، ونتیلاتور، کفش هوشمند، کیت های تشخیص، سیستم های داروسازی، محصولات بیوتکنولوژی، نرم افزارهای تولید شده توسط مهندسان و کاربرد آن در علوم پزشکی و انواع ایده ها عرضه می شود.

وی اضافه کرد: همه محصولات و تولیدات در بیش از ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته می شود.

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه همچنین از معرفی و تقدیر برترین های فناوری سلامت در این رویداد ملی خبر داد و گفت: در بخش جنبی این همایش میزگردی با عنوان «چالش های فناوری و تبدیل ایده به ثروت» نیز با حضور متخصصین و مسئولین دانشگاه ها برگزار می شود.

کد خبر 3905946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha