۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

معاون وزیر ورزش و جوانان:

سرای جوان در ۱۹ استان راه اندازی می شود

سرای جوان در ۱۹ استان راه اندازی می شود

کرمان - معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود سرای جوان در ۱۲ استان گفت: سال آینده سرای جوان در ۱۹ استان فاقد این ظرفیت تاسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رضا خادم ظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان ضمن تسلیت به مناسب ایام فاطمیه و همچنین درگذشت آیت الله هاشمی رفسجانی اظهار داشت: آیت الله هاشمی یکی از ستون های انقلاب بود.

وی افزود: استان کرمان همانطور که افراد شاخصی در زمینه های مختلفی دارد انتظار می رود در زمینه ورزش و جوانان هم شاخص باشد اما متاسفانه خیلی در این زمینه شاخص نیست.

خادم عنوان کرد: در این سه سال استارت خوبی در زمینه پیشرفت در حوزه ورزش و جوانان با حضور محمودی نیا  به وجود آمد و یک اتفاق خوب برای ورزش استان کرمان رخ داد.

وی همچنین از زحمات کلانتری سرپرست ورزش و جوانان استان کرمان تقدیر و تصریح کرد: به دلایل مختلف نتوانستیم  از این بانوی کرمانی که گزینه خوبی برای مدیریت استان و الگویی برای کشور به عنوان اولین زن مدیرکل ورزش و جوانان است استفاده کنیم.

خادم بیان کرد: یک جوان باانگیزه، با درایت و توانمند امروز در راس ورزش و جوانان استان کرمان انتخاب شده و جا دارد از استاندار کرمان که در این انتخاب بسیار به ما کمک کرد و این انتخاب از سوی او بود تشکر کنم.

وی افزود: انتظار ما از مدیر ورزش و جوانان استان کرمان این است که  تاملی خوبی  با بخش های ذی نفوذ استان به ویژه استانداری و نمایندگان مجلس که نمایندگان تاثیرگذاری در کشور و مجلس هستند داشته باشد.

راه اندازی سرای جوان در ۱۹ استان

خادم گفت: اداره کل ورزش و جوانان  باید همکاری خوبی با دستگاه های موازی داشته باشد زیرا این اداره کل فرابخشی و در همه بخش ها هم نیازمند کمک بوده و افراد و مخاطبان خاص در حوزه های مختلف دارد.

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید با جامعه ورزش و جوانان استان کرمان تعامل داشته باشد و از جامعه ورزشی و پیشکسوتان انتظار داریم از مدیرکل جوان، ورزش و جوانان حمایت کرده و با او همکاری کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اولین اقدام سطلانی فر از زمان عهده دار شدن مسئولیت وزارت ورزش و جوانان گرفتن مصوبه از هیئت وزیران برای اختصاص مبلغ قابل توجهی به منظور احداث و راه اندازی سرای جوان در سطح کشور و در ابتدای ترین کار، در مرکز استان ها بود.

خادم با اشاره به وجود سرای جوان در ۱۲ استان کشور افزود: سال آینده سرای جوان در ۱۹ استان فاقد این ظرفیت تاسیس خواهد شد و مبلغ قابل توجهی بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده است.

لزوم توجه به ورزش جوانان

وی با اشاره به اینکه کمک، همراهی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیتهای  سمن ها در استان حائز اهمیت است، بیان داشت: جمع کردن، توجه و همراه کردن جوانان مسئله ای است که انتظار می رود مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به آن توجه کند.

خادم تصریح کرد: بانوان به عنوان نیمی از جامعه کشور در چندین رویداد ورزشی درمیادین بین المللی مقام قهرمانی  کسب کرده اند و توفیقات خوبی به دست آورده اند و نشان دادند اگر به آنها توجه بیشتری صورت گیرد حتی توفیقات آنها بیشتر از مردان خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان های وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار می رود مدیریت استان کرمان به دلیل محدودیت های مانند نبود اسپانسر، مسائل فرهنگی و ... توجه ویژه ای به ورزش بانوان داشته باشد.

وی افزود: در بودجه و در قالب برنامه ششم برای پنج سال آینده توفیقات بسیار خوبی داشته ایم دولت و مجلس به ما کمک کردند و یک حرکت جدی رخ داده است.

خادم تصریح کرد: بودجه ها و منابع مالی به استان ها تزریق می شود و انتظار می رود بخش قابل توجهی از این بودجه ها  به ورزش بانوان  به ویژه بودجه های جاری اختصاص داده شود.  

در این آیین محمدتقی امیری خراسانی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان معرفی و از از خدمات محمود محمودی‌ نیا مدیرکل سابق تجلیل شد.

کد خبر 3906183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha