۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۲۹

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق خبر داد:

حجم مبادلات تجاری ایران و عراق به ۸ میلیارد دلار رسیده است

حجم مبادلات تجاری ایران و عراق به ۸ میلیارد دلار رسیده است

ورامین- رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و عراق هفت تا هشت میلیارد دلار است.

یحیی آل اسحاق در حاشیه سفر به شهرستان ورامین و در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برقراری رابطه اقتصادی موثر  میان عراق و ایران اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و عراق در برهه ای تا سقف ۱۳ میلیارد دلار نیز رسید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش سطح مبادلات تجاری میان دو کشور افزود: هم اکنون سطح مبادلات میان ایران و عراق نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی با تشریح دلایل کاهش میزان مبادلات تجاری میان ایران و عراق ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که کشور عراق در حوزه امکانات و زیرساخت ها داشته و کاهش بودجه ای که بر اثر اتفاقات حوزه نفتی و موضوعات امنیتی پیدا کرده، میزان مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و عراق کاهش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که هم اکنون حجم مبادلات تجاری میان دو کشور چه میزان است، اضافه کرد: علیرغم تمامی مشکلاتی که بیان شد، سطح مبادلات تجاری میان ایران و عراق بین هفت تا هشت میلیارد دلار است.

وی حضور کالاها و شرکت های ایرانی در کشورهای همسایه از جمله عراق را مهم برشمرد و گفت: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف برای گسترش روابط اقتصادی استفاده کرد.

کد خبر 3906467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha