۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۳۰

در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد؛

کتاب«مصرف هنری وتجربه زیبایی شناختی» منتشر شد

کتاب«مصرف هنری وتجربه زیبایی شناختی» منتشر شد

یاسوج – کتاب «مصرف هنری و تجربه ی زیبایی شناختی» به قلم نویسندگان استانی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب در حوزه جامعه شناسی هنر بوده و توسط حسین خلیلی و فرود عباسی از پژوهشگران هنرمند هم استانی به نگارش درآمده است.

کتاب «مصرف هنری و تجربه ی زیبایی شناختی» می تواند یک منبع مطالعاتی پایه برای جستارطلبان و علاقه مندان به مباحث اقتصاد هنر باشد.

این کتاب در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط انتشارات آناپنا به چاپ رسیده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «مصرف هنری»، مبحثی میان رشته ای و تطبیقی است. هم از منظر اقتصاد تعریف پذیر است، هم از دریچه شناختیِ هنر نفوذ دارد، هم از دیدگاه فلسفه، زیبایی شناسی و نشانه شناسی جُستارمند است؛ و هم رویکردهای تحلیلی جامعه شناختی، روان شناختی، علوم ارتباطات و ... را متوجه خود دارد. با این همه، مصرف هنری موضوعی نو و کمتر شناخته‌شده در مطالعات تطبیقی است و ضرورت دارد (به خصوص در ایران) بیشتر بدان پرداخته شود. از این رو در نوشتار حاضر، مصرف هنری را با  یکی از مهم ترین مباحث مربوط به آن یعنی «تجربه ی زیبایی شناختی» مورد بررسی قرار داده ایم تا به عنوان نمونه ی موردی، پیش درآمدی باشد بر شناخت ابعاد مختلف آن و نیز زمینه ای باشد برای انجام مطالعات گسترده از سوی علاقه مندان به پژوهش های تطبیقی هنر.

این کتاب همزمان با نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج در غرفه انتشارات آناپنا عرضه می شود.

کد خبر 3906629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha