۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

یک استاد حوزه و دانشگاه:

فرمان ارتداد سلمان رشدی، فضا را به نفع مسلمانان تغییر داد

فرمان ارتداد سلمان رشدی، فضا را به نفع مسلمانان تغییر داد

محمد باقر نائیجی گفت: دشمنان بنا داشتند که با شخصیتی مانند سلمان رشدی و کتابش قبح‌شکنی کنند ولی فرمان امام(ره) مانع این کار شد و به طریق اولی و بالاتر، فضا را عوض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «گفت و گوی سیاسی» با موضوع (تحلیلی بر ابعاد فرقه‌سازی انگلیسی و سیاست‌های ضد اسلامی) با توجه به سالروز صدور فرمان امام (ره) علیه سلمان رشدی مرتد با حضور حجت الاسلام محمد باقر نائیجی، استاد حوزه و دانشگاه روانه آنتن شد.

حجت الاسلام نائیجی، در ابتدا گفت: بخشی از مبارزه نرم، مبارزه مذهبی است مبارزه نرمی که در مباحث مذهبی و دینی بحث فِرق و فرقه سازی را مطرح می کند. یکی از علل فرقه سازی ایجاد اختلاف است. بنابراین مبارزه نرم، گاهی غالب اقتصادی دارد و گاه سیاسی، فرهنگی و مذهبی.

وی افزود: استعمار در ساختن فرقه‌سازی ید طولایی دارد. در ۳۰۰-۲۰۰ سال اخیر انگلیسی‌ها وارد این شیوه اختلاف‌افکنی شده اند و تا امروز ادامه دارد. در راستای همین امر، وهابیت (از فرقه‌های ساخته شده در میان اهل‌تسنن) را به راه انداختند. در میان شیعیان نیز مانور زیادی بر بهائیت کردند و از طریق برخی شبکه‌های ماهواره‌ای آن را تغذیه و حمایت می‌کنند. در برخی از این شبکه‌ها از افرادی استفاده می‌کنند که به ظاهر لباس دین بر تن دارند، اما حرف‌هایی می‌زنند که حرف‌هایی نیست که دین بخواهد آن را بپذیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، فرمان قاطع و مهمی بود که فضا را به نوعی تغییر داد یعنی بنا بر این داشتند که با شخصیتی مانند سلمان رشدی و کتابش، باب طنز را درباره وجود نازنین پیامبر(ص)، اسلام و آموزه‌های اسلامی باز کنند و به نوعی آن را ترویج دهند و قبح‌شکنی کنند ولی فرمان امام(ره) مانع این کار شد و به طریق اولی و بالاتر، فضا را عوض کرد.

حجت الاسلام نائیجی عنوان کرد: جریان کتاب سلمان رشدی از مهر سال ۶۷ آغاز شد و مصادف با چاپ کتاب بود. بعد از آن مسلمانان هند، پاکستان و بنگلادش بودند که اعتراض کردند و به خیابان‌ها آمدند و راه مبارزه با این نوع حیله‌ای که استعمار داشت را پیدا کردند. فتوای صریح و قاطع امام(ره) مانع از ورود به بحث عادی شدن توهین به مقدسات مسلمانان شد.

وی افزود: اگر چه کشورهای اروپایی سفرای خود را از ایران فراخواندند و مارگارت تاچر، نخست وزیر انگلیس در دفاع از سلمان رشدی، سخنرانی کرد اما در نهایت موفق نشدند که مقصود خود را پیش ببرند و همه سفرا برگشتند و در مواضع دولت انگلستان تعدیلی به وجود آمد و همه اینها به خاطر قاطعیت فرمان امام(ره) بود. 

فایل صوتی برنامه گفت و گوی سیاسی از سایت شبکه قابل دریافت است.

کد خبر 3907009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha