۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱

امام جمعه شادگان:

نیروی انتظامی با فرهنگ غلط تیراندازی برخورد جدی کند

نیروی انتظامی با فرهنگ غلط تیراندازی برخورد جدی کند

شادگان - امام جمعه شادگان گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این شهرستان با فرهنگ غلط تیراندازی برخورد جدی کند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص رسم نادرست تیراندازی برخی افراد در مجالس این شهرستان اظهارکرد: فرهنگ سازی در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر و بهتر معتمدان و بزرگان طوایف است چرا که این مسئله هم مخل آسایش و آرامش مردم و هم در موارد بسیاری حوادث خونباری را موجب می شود.

وی همچنین بیشترین تیراندازی صورت گرفته در شادگان را مربوط به مجالس عزا و شادی عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند همراهی و همکاری همه مردم و بزرگان عشایر است.

امام جمعه شادگان تصریح کرد: باید متولیان امر به ویژه نیروی انتظامی ابتدا با نصب بنر در چندین نقطه شهرستان ممنوع بودن تیراندازی در تشییع جنازه ها را به اطلاع عموم برسانند وسپس با همکاری مردم متخلفان را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کنند.

حجت الاسلام شرفی با بیان اینکه باورهای صحیح فرهنگی در جامعه ترویج شود، گفت: آداب و رسوم‌ غلط مانند تیراندازی مراسم‌ها در شادگان باید حذف شود.

وی در خصوص تیراندازی در مجالس شادی و عزا بیان کرد: بزرگان و معتمدان طوایف می توانند نقش زیادی در کنترل و پیشگیری از حوادث ناشی از این رسم غلط داشته باشند لذا همکاری و همیاری مردم و دستگاه های اجرایی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درجهت حفظ امنیت درشهرستان ضروری است.

امام جمعه شادگان با اشاره به آمار بالای حوادث رخ داده در اثر تیراندازی با اسلحه در مراسم‌ عروسی و عزا در شهرستان شادگان عنوان کرد: متأسفانه این مسئله بارها منجر به وقوع حوادث ناگوار شده و به نظر می‌رسد باید راهکاری برای از میان بردن این فرهنگ غلط اندیشیده شود.

کد خبر 3909130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha