۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۲۷

وزیر بهداشت مکزیک؛

اقدام رئیس جمهور ایران در حوزه سلامت قابل تقدیر است

اقدام رئیس جمهور ایران در حوزه سلامت قابل تقدیر است

وزیر بهداشت مکزیک اقدام رئیس جمهور ایران در زمینه پوشش همگانی بیمه و برنامه های سلامت را قابل تقدیر دانست و گفت: گزارش های سازمان جهانی بهداشت نشان از پیشرفت ایران در حوزه سلامت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر «خوزه ناررو» در دیدار با دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان، اظهار داشت: این نشست را در سالنی که آثار هنری و ارزشمندی دارد، برگزار کردیم تا مذاکرات انجام شده الهام بخش حرکتی پایدار برای ارتقای روابط دو کشور باشد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت ها، یادآور شد: مسئله بهداشت و دیپلماسی سلامت می تواند عامل پیوند دولت ها و ملت ها با یکدیگر و از جمله دولت و ملت مکزیک با دولت و ملت ایران باشد.

ناررو گفت: رئیس جمهور مکزیک نیز سلامت را از اولویت های اصلی خود قرار داده است و برای گسترش همکاری های سلامت اعلام آمادگی کرده است.

وزیر بهداشت مکزیک، پیر شدن جمعیت و بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت و بیماری های قلبی را از جمله چالش های حوزه سلامت مکزیک عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم مردم را در این زمینه توانمند کنیم و در این زمینه ۳۵ برنامه آموزشی برای اصلاح سبک زندگی مردم پیش بینی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در ایران خدمات بهداشتی درمانی در آموزش پزشکی ادغام شده است و زمینه ارائه خدمات بهتری را به مردم فراهم کرده است، خواستار استفاده از تجارب ایران در این زمینه شد و ابراز علاقمندی کرد که در آینده ای نزدیک به همراه رییس دانشگاه اونم از ایران بازدید کند.

ناررو در ادامه تصریح کرد: تعهد ما این است که با سفیر ایران همکاری های کاملی داشته باشیم و با مشارکت سفارت ایران قرداد جامع همکاری و سندی را که کاملا قابلیت اجرایی شدن داشته باشد را تنظیم نماییم و در سفری که به تهران خواهیم داشت آن را عملیاتی نماییم.

وزیر بهداشت مکزیک در ادامه اقدام رئیس جمهور ایران در زمینه پوشش همگانی بیمه و اجرای برنامه های سلامت را قابل تقدیر دانست و گفت: آمارها و گزارشاتی که توسط سازمان جهانی بهداشت ارایه می شود نشان از پیشرفتهای زیاد ایران در حوزه سلامت دارد.

وی در پایان گفت: شرافت و کرامت ملت ایران و دفاع از ارزش های ملی که مکزیک هم در این زمینه به فرهنگ و باور مردم ایران نزدیک است، ستودنی است.

کد خبر 3909827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha