۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲

ستاری:

شرکتهای دانش بنیان حمایت مالی نمی خواهند

شرکتهای دانش بنیان حمایت مالی نمی خواهند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نیاز به حمایت مالی ندارند، گفت: شرکت های دانش بنیان به این نتیجه رسیده اند که باید سرمایه بخش های خصوصی را جذب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تغییراتی در محیط دانشگاه های کشور اتفاق افتاده و آن هم ایجاد شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان از ما حمایت مالی نمی خواهند و این اتفاق مهمی است؛ شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که باید یک سرمایه گذار داشته باشند و در بخش خصوصی خود را پرزنت کنند.

ستاری تاکید کرد: آنها باید بتوانند سرمایه بخش های خصوصی را جذب کنند تا از این طریق بتوانند محصولات خود را توسعه دهند؛ این زیست بومی است که باید در هر صورت شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه این جهشی است که طی ۲ سال اخیر در کشور ایجاد شده است، گفت: هم اکنون هم صنعت نیاز به نواوری دارد و این ارتباط صنعت و دانشگاه هم تا حدودی ایجاد شده؛ به همین دلیل است که ما آنرا در زندگی خود احساس می کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال های اخیر این روند فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است، عنوان کرد: از روند فرهنگسازی راضی هستم. اکنون مردم هم این فرهنگ جدید را حس می کنند.

وی افزود: ایران از نظر شاخص نوآوری بهترین بهبود را داشته است؛ پیش بینی می کنیم رتبه ما تا ۳ سال آینده بهتر شود؛ همچنین وضع تولید مقالات در سال  ۲۰۱۶ خوب بوده است.

کد خبر 3911694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha