۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

برگزاری کنگره علمی«جوانان در آیینه پژوهش؛ وضعیت مسایل و چالش‌ها»

برگزاری کنگره علمی«جوانان در آیینه پژوهش؛ وضعیت مسایل و چالش‌ها»

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش وجوانان از برگزاری کنگره علمی «جوانان در آیینه پژوهش وضعیت مسائل و چالش‌ها» در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمد رضا فضلی گفت: کنگره علمی «جوانان در آئینه پژوهش: وضعیت، مسائل و چالش ها» توسط مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی و به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در شهر شیراز برگزار می شود.

وی به اهمیت پرداختن به موضوعات مرتبط با حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: موضوع جوانان با آینده کشور آمیخته است و. در هر جامعه نیروی جوانی نشان دهنده پویایی و توانایی است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در تبیین اهداف برگزاری این کنگره نکاتی را مطرح کرد و اظهار کرد: ایجاد حساسیت و توجه بیشتر به موضوع و مسائل جوانان؛ شناخت وضعیت و مسائل جوانان در سطح ملی بر مبنای آخرین یافته های پژوهشی؛ شناخت و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، و چالش‌های حوزه جوانان؛ گسترش تعامل بین دانشگاهیان، مدیران و کارشناسان امور جوانان در عرصه پژوهش؛ فراهم کردن زمینه برای تولیدات علمی و پژوهشی جدید از طریق احصاء اولویت ها و شناسایی خلأهای موجود؛ شناسایی چالش های پژوهش ؛ ارائه راهکارهای توسعه پژوهش در حوزه مطالعات جوانان؛ بهره گیری از نتایج پژوهش ها در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های آینده از مواردی است که در این کنگره به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

فضلی سیاستگذاری جوانان، رفاه و تأمین اجتماعی، اشتغال، هویت، بهداشت و سلامت، رسانه و فضای مجازی، سرمایه اجتماعی، مشارکت، خانواده، ازدواج، طلاق، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی را از محورهای اصلی برگزاری این کنگره اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تلاش های انجام شده در مرکز و همچنین همکاران خوبمان در استان فارس بتوانیم به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

این کنگره در روزهای ۹ و ۱۰ اسفند ماه سال جاری در پایتخت جوانان جهان اسلام، شیراز، برگزار خواهد شد.

کد خبر 3914563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha