۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱

وزیر بهداشت؛

اجازه نمی دهیم دستاوردهای دولت در حوزه سلامت آسیب ببیند

اجازه نمی دهیم دستاوردهای دولت در حوزه سلامت آسیب ببیند

وزیر بهداشت، گفت: حمایت دولت و مجلس برای اقدامات وزارت بهداشت ضروری است و اگر کمک نکنند، باید ضرر بیشتری در آینده نزدیک بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم بررسی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه غذا و دارو که در باغ موزه نگارستان برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مهم ترین نارضایتی های مردم در سال ٩٢ مشکلاتی بود که بر شرایط دارویی کشور حاکم بود.

وی افزود: در حوزه دارو کمبودهای دارویی از ٣٠٠ قلم به ٥٠ قلم و امروز به کمتر از ٣٠ قلم رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: کاهش قیمت دارو به میزان یک چهارم اتفاق افتاد، ضمن اینکه صادرات تشویق شد، واردات دارو هم کنترل شد و رقم واردات کاهش یافت.

وی ادامه داد: تولید داخلی دارو با سیاست های انجام شده افزایش یافت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این موارد در حالی اتفاق افتاد که حدود ١١ میلیون نفر بیمه شدند و تقاضا افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه واردات دارو در سقف یک میلیارد دلار طی این چند سال حفظ شده است، گفت: در تجهیزات پزشکی هم شاهد کاهش قیمت بودیم، زیرا تحریم ها در این حوزه سنگین بود.

به گفته وزیر بهداشت، در حوزه تجهیزات ٣٥ درصد کاهش قیمت داشتیم و مذاکرات هسته ای و نقش رئیس جمهور و دکتر ظریف در کاهش قیمت تجهیزات پزشکی موثر بود.

هاشمی در ادامه به موضوع روغن پالم اشاره کرد و افزود: در مورد پالم فشارهای زیادی به ما وارد شد و متهم شدیم که به صادرات کشور آسیب زدیم.

وی گفت: در مورد آب معدنی و... نیز همین طور بود، اما مسائل بسیاری اعلام نشد.

هاشمی، نشان دار کردن مواد غذایی مضر با برچسب را کار بسیار مهمی دانست و افزود: این برچسب ها می تواند بازدارنده باشد و مردم متوجه می شوند یک محصول چقدر نمک، شکر و چربی دارد.

وی با عنوان این مطلب که سهم وزارت بهداشت در تصمیم گیری ناچیز است، گفت: وزارت اقتصاد و صنعت و برنامه و بودجه به وضع عوارضی که حاصلش کاهش مصرف است، کمتر رضایت می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حمایت دولت و مجلس برای اقدامات وزارت بهداشت ضروری است و اگر کمک نکنند، باید ضرر بیشتری در آینده نزدیک بدهند؛ زیرا جامعه ای داریم که هزینه دولت را بابت درمان بالا می برد و جامعه معلولی را شاهد خواهیم بود، اما نه مجلس و نه دولت در این زمینه جدی نبودند.

وی افزود: از بیمه ها انتظارات بیشتری داشتیم و عدم هماهنگی در سطح پوشش برخی داروها است که بدون جلب نظر وزارت بهداشت کاهش پیدا کرد و در واقع بیمه گران تخلف کردند و بسته خدمتی را کاهش دادند که باعث شد کاهش قیمت داروها برای مردم ملموس نباشد.

هاشمی با عنوان این مطلب که در سال های ٩٤ و ٩٥ برای تامین هزینه طرح تحول اذیت شدیم، گفت: آنچه شرکای ما در سال ٩٢ تقبل کرده بودند محقق نشد، حاضر بودیم در سال ٩٦ با همان بودجه سال ٩٢ بیش از ٧٠ درصد خدمات را ارائه دهیم که امیدواریم گشایشی شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در ماه های باقی مانده دولت اجازه نمی دهیم دستاوردهای حوزه سلامت در این دوره آسیب ببیند و سعی می کنیم مردم کمترین نگرانی و اضطراری را داشته باشند.

کد خبر 3914695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha