۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

برخی قوانین حوزه انرژی روی زمین مانده است

برخی قوانین حوزه انرژی روی زمین مانده است

بوشهر - معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه قانون‌های زیادی در خصوص انرژی داریم که اجرا نمی‌شوند و روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف رشیدی ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی دانشگاه سبز در بوشهر اظهار داشت: دانشگاه باید تأثیر معنا داری روی حکمرانی کشور داشته باشد و از طریق آموزش و پژوهش در دانشگاه به ایجاد تفکر حاکم و ایجاد ساختارهای مرتبط با آن بپردازیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه قانون‌های زیادی در خصوص انرژی داریم که اجرا نمی‌شوند، مثل جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده، چون صاحبان این خودروها از اقشار آسیب پذیر هستند و عملا قانون روی زمین مانده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از بدنه دانشگاهی انتظار داریم که مشارکت بیشتری کنند و بدنه اجرایی نیز آنها را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنند.

وی افزود: ممنوعیت شماره گذاری و تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و تولید موتورسیکلت های انژکتوری از جمله پیشنهادهایی بود که ما برای حذف موتور سیکلت های ارزان کاربراتوری دادیم و می‌خواهیم به سمتی برویم که از موتورسیکلت‌های برقی استفاده شود.

رشیدی اضافه کرد: باید مزیت‌های اقتصادی را در کنار مباحث مدیریت انرژی بگذاریم تا بخش خصوصی به سمت آن بروند. این همایش باید نقش دانشگاه‌ها در حاکمیت و حکمرانی مطلوب ایجاد کند.

وی گفت: دانشگاه‌ها غیر از اینکه باید به دنبال ایجاد مدیریت سبز در محدوده دانشگاه‌ها باشند، باید برای ایجاد مدیریت سبز در سطح کشور تلاش کنند.

کد خبر 3914835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha