۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان:

۶۵۰ تن میوه شب عید در استان سمنان ذخیره شد

۶۵۰ تن میوه شب عید در استان سمنان ذخیره شد

سمنان - مدیر جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نگرانی بابت تامین میوه شب عید در استان وجود ندارد، گفت: ۶۵۰تن ذخیره سازی سیب و پرتغال شب عید انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن میرعماد پیش از ظهر پنج شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار به میزبانی سالن مدیریت استانداری سمنان با بیان اینکه علارغم سرمازدگی مرکبات در شهرهای شمالی کشور، در استان سمنان نگرانی از نظر تامین میوه شب عید وجود ندارد، ابراز داشت: میوه مورد نیاز استان در دو بخش خریداری و انبار شده که از آن جمله می توان گفت ۴۰۰تن سیب در حال حاضر ذخیره و ۲۵۰تن پرتغال خریداری شده است.

وی افزود: ۷۹ هزار و ۳۹۴ کیلوگرم برنج اروگویه، ۳۱۸ هزار کیلو گرم شکر سفید و ۸۵ هزار و ۱۸۲ کیلوگرم گندم ویژه تعطیلات نوروزی در استان سمنان ذخیره سازی شده است و ۱۶۲ عامل توزیع شامل اتاق اصناف، تعاون روستایی، شهرداری و روستاها در امر توزیع مشارکت خواهند داشت.

مدیرجهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در زمینه تأمین ذخایر کالاهای اساسی مشکلی در استان سمنان وجود ندارد و کالای اساسی مورد نیاز تأمین شده است، ابراز داشت: تاکنون ۲۶تن گوشت منجمد گاوی و یک هزار و ۴۳۰تن گوشت مرغ ذخیره سازی شده و پیش بینی می شود که بتواند طی ماه های آتی نیز استان را تامین کند.

میرعماد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان سمنان با قیمت ۵۵ هزار ریال عرضه می شود که در این بین برای عید پنج درصد افزایش قیمت برای توزیع کنندگان منظور شده است.

وی زمان توزیع میوه تنظیم بازار را از  ۲۴اسفند تا ۲۰ فروردین اعلام کرد و افزود: برای تعیین قیمت مشخص‌شده این میوه‌ها دو روز قبل از توزیع تصمیم‌گیری می‌شود و فروش آن بعد از ۲۲ اسفندماه آغاز و با همکاری فرمانداران شهرستان ها توزیع اقلام مود نیاز صورت خواهد گرفت.

کد خبر 3915414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha