۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸

استاندار گیلان:

سال۹۶ سال توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان است

سال۹۶ سال توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان است

آستارا- استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت های گردشگری استان گفت: سال ۱۳۹۶ سال توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان آستارا اظهار کرد: شهرستان آستارا به عنوان شهرستانی حساس در پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت های خدادادی فراوانی در تمام زمینه ها به ویژه فعالیت های مرزی، تجاری و صادراتی است که باید با شناسایی قابلیت های این شهرستان و ایجاد زیرساخت های لازم در توسعه هر چه بیشتر آن کوشید.

استاندار گیلان افزود: آستارا دارای نقاط برجسته و ویژه ای مانند مرز و گمرک فعال صادراتی و ترانزیتی، چشم انداز های طبیعی، منطقه ویژه اقتصادی، بندر چند منظوره و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب است و نگاه به این شهرستان مرزنشین نگاه توسعه ای و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا گام اصلی و اساسی را در توسعه  استان گیلان عهده دار است، گفت: مسئولان موظف هستند تا زیر ساخت های توسعه این شهرستان مهم استان گیلان را فراهم کنند.

نجفی اهمیت گمرک، راه آهن مرزی و بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهرستان مرزی آستارا را در توسعه  صنعت گردشگری بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: گردشگری سلامت در توسعه صنعت گردشگری این شهرستان و استان نقش مهمی ایفا می کند.

استاندار گیلان با اشاره به تذکرات امام جمعه و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای در رابطه با  ضرورت توجه به بحث اشتغال، اظهارکرد: خوشبختانه از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری و تورم در استان گیلان کاهش یافته و به اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی استان توجه ویژه شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گیلان  در حال حاضر رتبه ۲۴ در زمینه  بیکاری و هفتم  در زمینه اشتغال  در سطح  کشور را  داراست، گفت: براساس  گزارش مرکز آمار ایران، در شش ماهه نخست سال جاری نرخ بیکاری استان گیلان به ۹.۶ درصد کاهش یافته است.

نجفی ادامه داد: نرخ بیکاری در گیلان، ۱۵.۶ درصد بود که نسبت به سال ۱۳۹۲، شش  درصد کاهش یافته است.

وی ضرورت اشتغال جوانان فارغ التحصیل گیلان را یادآور شد و افزود: اشتغال در گیلان نسبت به سال های گذشته با رشد مواجه بوده و کشاورزی، صنعت  گردشگری، تجارت و پروژه های صنعتی نقش ویژه ای را در اشتغال جوانان ایفا کرده اند.

استاندار گیلان برگزاری سه کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان  طی سه سال گذشته را ازعوامل توسعه روابط  دو کشورعنوان کرد و گفت: ۱۱ سال بین دو کشور همسایه  ایران و آذربایجان هیچ کمیسیون مشترکی برگزار نشد و در زمان دولت تدبیر و امید بسیاری از مشکلات بین دو کشور از جمله چگونگی عملیات احداث راه آهن بین المللی آستارا-آستارا  در این کمیسیون ها نیز بررسی و رفع شد.

نجفی راه آهن آستارا - آستارا را افتخار گیلان و زمینه ساز توسعه اقتصادی کشورعنوان و اظهار کرد: راه آهن بین المللی آستارا-آستارا از پروژه های بسیار مهم دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است که در آینده ای نزدیک با حضور روسای جمهور دو کشور به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: این خط ریلی بین المللی  جنوب دنیا را از هندوستان به شمال دنیا در فنلاند متصل می کند.

کد خبر 3915712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha