۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵

با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط؛

طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان جم اجرایی شد

طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان جم اجرایی شد

بوشهر - مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان جم گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در شهرستان جم اجرایی شد.

مجید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی همه ساله از ابتدای اسفندماه لغایت پانزدهم فروردین‌ماه با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل، در شهرستان جم اجرا می‌شود.

وی افزود: اولویت این طرح، نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی حساس است که با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت همشهریان گرامی و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: با اجرای این برنامه که با همکاری ۹ بازرس بهداشت محیط، در شهرستان به صورت مستمر در ساعات اداری و غیر اداری اجرا خواهد شد بر بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، نقاط اسکان مسافران نوروزی،اماکن بین راهی و... نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: پیگیری لازم به منظور رفع نواقص بهداشتی مشاهده شده انجام و در صورت عدم رفع نواقص بهداشتی، به منظور حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی نسبت به معرفی متخلفین به مراجع قضایی و تعطیلی این اماکن اقدام خواهد شد.

ابراهیمی افزود: نظارت بر بهداشت و سلامت آب آشامیدنی، بهداشت محیط شهری، بهداشت محل‌های اسکان مسافران نوروزی و بهداشت جایگاه‌های سوخت از دیگر موارد مورد نظر در اجرای این طرح است و همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در زمینه‌های ذکر شده با سامانه تلفنی ۱۹۰ (سامانه ثبت شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) تماس و گزارش تخلف بهداشتی را برای پیگیری سریع بازرسین ثبت کنند.

کد خبر 3917550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha