۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴

رئیس سازمان اوقاف:

نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای احیاء موقوفات هستیم

نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای احیاء موقوفات هستیم

حجت الاسلام محمدی گفت: هم اکنون برای احیاء موقوفات در سطح کشور نیازمند ۲۰هزار میلیارد تومان بودجه هستیم تا موقوفات کشور به بهره وری برسد و عامه مردم از خدمات و منافع آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف  وامور خیریه صبح امروز یکشنبه در مراسم آغاز فرآیند بازرسی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۹۵ با بیان اینکه  برای احیاء موقوفات کشور نیازمند تعامل و همکاری با سایر دستگاهها و سازمانهاو جذب مشارکت و سرمایه هستیم و در این تعامل باید حقوق موقوفات راهم مطالبه کنیم تصریح کرد: برای احیاء موقوفات و عمران و آبادی بقاع متبرکه امامزادگان باید با نهایت جدیت تلاش کرد و از امکانات و ظرفیت های دولتی و غیر دولتی بهره برداری کرد.

وی مطالبه حقوق موقوفات را از سایر دستگاهها مورد تاکید قرار داد و افزود: تعامل ، تفاهم و همکاری با سایر دستگاهها و سازمانها و جذب مشارکت و سرمایه گذاری یکی از اولویت های این سازمان است و هم اکنون سازمان اوقاف با بیش از ۸۰ دستگاه، سازمان و نهاد ارتباط کاری و تعامل و همکاری دارد ،اما این کافی نیست و باید این همکاری ها تقویت شده و گسترش یابد.

رئیس سازمان اوقاف در ادامه با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر عملکردها باید موجب پیشرفت سازمان اوقاف و ادارات تابعه در تحقق اهداف و برنامه ها باشد تصریح کرد: فرآیند بازرسی ها از عملکرد ستادی و استانی زمانی مفید و مطلوب است که ما در اهداف و عملکرد و دستیابی به چشم انداز برنامه ها پیشرفت محسوس را مشاهده کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با قدردانی از اقدامات مدیریت عملکردسازمان اوقاف در نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف تصریح کرد: هم اکنون این سازمان ارتباط خوب و موثری با سازمان بازرسی کل کشور دارد و این ارتباط و همکاری ثمرات خوبی برای اوقاف و اعتماد سازی هر چه بیشتر به دنبال داشته است.

حجت الاسلام محمدی یکی از اصول بازرسی و ارزیابی عملکرد را دیدن همزمان نقاط قوت و ضعف عملکرد دانست و تاکید کرد روز آمدی و نظارت مستمر بر عملکرد ادارات کل اوقاف و مجموعه های وابسته به سازمان اوقاف یکی از وظایف اصلی معاونت ها و ادارات کل ستادی است که  در بازرسی  ها  باید مورد توجه وارزیابی  قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف توسط بازرسان ادارات استانی را اقدامی بی نظیر در سطح دستگاهها و سازمانها ی کشور دانست و افزود: اجرای این برنامه و بازرسی از عملکرد سازمان اوقاف و معاونت ها توسط ادارات کل استانی برکات و ثمرات ارزشمندی برای این سازمان و همکاران در پی داشته است.

رئیس سازمان اوقاف  راه اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات و عملکرد موقوفات وبقاع متبرکه را یکی از افتخارات این سازمان دانست و افزود : ملاک ارزیابی وبازرسی  عملکرد سازمان اوقاف و معاونت ها و ادارات کل ستادی ثبت اطلاعات و اقدامات انجام شده در سامانه جامع است و غیراز  آن پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف همچنین با تسلیت  فرارسیدن ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بیان اینکه آن حضرت سه انفاق بزرگ مال، جان و آبرو را برای حفظ اسلام انجام داد تصریح کرد: آن بانوی دو عالم برای دفاع از حق، ولایت و امامت و اسلام و اهل بیت(ع) از جان، مال و آبرویش با تمام وجود  مایه گذاشت تا امروز ما در سطح جهان شاهد حرکت عظیم گرایش به اسلام و اهل بیت(ع) و مقاومت در برابر ظالمان باشیم که این ها همه نتیجه فداکاریهای حضرت زهرا(س) است.

کد خبر 3917710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha