۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

در آیین افتتاح دوره های تخصصی هلال احمر در تبریز عنوان شد؛

ساخت بیمارستان سیار هلال احمر مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است

ساخت بیمارستان سیار هلال احمر مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است

تبریز - مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان سیار این مجموعه توسط متخصصان استانی و با استفاده از مواد موجود را نمونه ای عملی از اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوره های تخصصی پیشرفته تروما و حمایت های لازم جهت حفظ زندگی (ATLS) و نیز دوره پیشرفته حمایتهای قلبی و عروقی (ACLS) با شرکت ۲۵ تن از پزشکان داوطلب تیم های بهداشت درمان اضطراری جمعیت هلال احمر از سراسر کشور با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با استفاده از تجربیات متخصصین امر در تبریز آغاز بکار کرد.  

ساخت بیمارستان سیار هلال احمر نمونه ای از اقتصاد مقاومتی است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ظهر یکشنبه در آیین افتتاحیه این دوره های تخصصی با اشاره به نتایج مثبت حاصله از راه اندازی تیم های درمان اضطراری گفت: بعد از زلزله بم بشدت خلا وجود تیم های درمان اضطراری در ساختار هلال احمر مشاهده می شد که در سال ۱۳۸۵ جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی مقدمات تشکیل  تیم های درمان اضطراری تحت عنوان بیمارستان سیار  را در شهر تبریز آغاز کرد.

سعید کنعانی ادامه داد: در همان سال اتاق عمل سیار  بصورت کانکس قابل حمل در ماشین های چند منظوره  توسط متخصصین  استانی طراحی، ساخته و راه اندازی شد و این اتاق عمل تاکنون همه ساله غیر از حوادث پیش آمده بصورت مانور عملیاتی واقعی در مناطق محروم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی  و سایر ادارات عضو کار گروه و امداد ونجات بمدت یک هفته استقرار و عمل های جراحی سبک در داخل همین اتاق عمل انجام شده است.

کنعانی تصریح کرد: بیمارستان سیار جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  آماده ارائه خدمات درمانی در مواقع بروز حوادث داخلی و خارجی می باشد و در سریعترین زمان ممکن  بارگیری و به محل اعزام و فوری متناسب با محیط حادثه بر پا و ارائه خدمات می کند.  

وی به بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نیز اشاره کرد و گفت : در بحث راه اندازی بیمارستان سیار، بسیاری از تجهیزات و قطعات مورد نیاز از بازیافت وسایل بظاهر زاید انبارها بدست آمده است و این در واقع مصداقی عملی از اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی محسوب می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ابراز داشت: در بحران ها و حوادثی مانند زلزله در بدو امر تیم های RDH مستقر و در صورت وارد شدن آسیب به بیمارستان ها، بیمارستان سیار درعرض ۲۴ ساعت در  منطقه سبز برپا می گردد.

کنعانی به ارزش نجات جان انسانها اشاره کرد و تاکید نمود : نجات جان انسانها برابر آموزه های دینی از جایگاه رفیعی بر خوردار بوده و ما افتخار می کنیم که در خدمت پزشکانی هستیم که داوطلبانه آماده ارائه خدمات درمانی به مصدومین و حادثه دیدگان هستند.

حضور پزشکان داوطلب کشور در دوره های تخصصی ATLS  و ACLS تبریز

معاون بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این ائین به خبرنگاران گفت: دوره های تخصصی ATLS  و ACLS با شرکت ۲۵ تن از پزشکان داوطلب تیم های بهداشت درمان اضطراری جمعیت هلال احمر از سراسر کشور و با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با استفاده از تجربیات متخصصین امر، از هشتم تا یازدهم اسفند ۹۵ در تبریز برگزار می شود.

سید هادی موسوی هدف از برگزاری این دوره ها را ارائه خدمات مطلوب در حوادث دانست و افزود : نجات جان انسان ها در سوانح و بلایا از اهداف اساسی و اصلی جمعیت های هلال احمر  کشور بوده و تحقق این مهم نیاز به بهره گیری از نیروهای دوره دیده و مجرب دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که محوریت اصلی تمامی خدمات ارائه شده در این جمعیت بر اساس بهره گیری از پتانسیل های بالای نیروی انسانی داوطلب است، بنابراین آماده نگه داشتن و آموزش این افراد برای ارائه خدمات در مواقع سوانح و بلایا از بالاترین سطح ممکن اهمیت به سزایی دارد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این راستا دوره کشوری پیشرفته تروما و حمایت های لازم جهت حفظ زندگی و نیز دوره پیشرفته حمایتهای قلبی و عروقی برای پزشکان تیم های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمربرگزار می شود.

کد خبر 3917768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha