۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲

فرماندار شهرستان البرز:

کنترل و کاهش تورم دستاورد دولت یازدهم است

کنترل و کاهش تورم دستاورد دولت یازدهم است

قزوین- فرماندار شهرستان البرز گفت: دستیابی به تورم تک رقمی در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عسگری ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان البرز با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی حدود شش سال است که مطرح شده و امسال نیز به اقدام وعمل در تمامی ابعاد تاکید بیشتری صورت گرفته، دولت تدبیر و امید نیز با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بکارگیری تمام امکانات موجود سعی در تحقق مولفه های شعار سال دارد.

وی ادامه داد: هدف دولت نیز افزایش شتاب دستیابی به موفقیتهای بیشتر در مسیر توسعه ایران اسلامی و بهبود معیشت مردم عزیزمان است.

فرماندار البرز در ادامه با تاکید بر رقابت سخت قطر با ایران در برداشت از میدان گازی  مشترک پارس جنوبی بیان کرد: دولت یازدهم در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از میدان گازی پارس جنوبی را در اولویتهای برنامه خود قرار داد و توانست ظرف مدت سه سال میزان برداشت خود را از این میدان به ۲ برابر برساند.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه وضعیت نرخ تورم از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و تصریح کرد: ثبات نرخ ارز و روند کاهشی نرخ تورم از دیگر دستاوردهای دولت در کنترل نرخ افسار گسیخته تورم است.

وی در پایان با تاکید بر رشد مثبت نرخ صادرات کشور گفت: در دولت یازدهم رشد صادرات بر واردات پیشی گرفت و تا کنون روند صادرات غیر نفتی نیز با فاصله گرفتن از خام فروشی محصولات و فروش کالاهای تبدیلی با استفاده از توان کارشناسان داخلی محقق شده است.

کد خبر 3918803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha