۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:

خوزستان رتبه ۱۰ اقتصاد مقاومتی را دارد

خوزستان رتبه ۱۰ اقتصاد مقاومتی را دارد

اهواز - معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: رتبه استان در اقتصاد مقاومتی طبق کل محورها دهم ولی در محور واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ۱۷ کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نیکو عصر امروز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سعی شده این جلسات را به صورت منظم برگزار و مصوبات آن را پیگیری کنیم. برای جلسه امروز دو دستور کار برای این جلسه داریم. ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در واگذاری پروژه ها یکی از مهمترین موضوعات است که اولین دستور کار هم هست و ارائه گزارش پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت که یک سری از پروژه های استانی اقتصاد مقاومتی را در این حوزه پیگیری می کنند به ویژه کارگروه رفع موانع تسهیل؛ بر اساس این دو دستور کار خوزستان در پیشرفت سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد سنجش در سطح ملی قرار می گیرد.

وی با اشاره به عملکرد استان در واگذاری پروژه های ماده ۲۷ به عنوان اولین دستور کار جلسه گفت: اقتصاد مقاومتی چهار مؤلفه برون گرایی، درونزایی، مردمی کردن اقتصاد و عدالت محور کردن را در خود دارد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان عنوان کرد: واگذاری پروژه ها متناظر با بحث مردمی کردن اقتصاد است و بخش هایی که دولت تصدی گری آنها را بر عهده دارد بر اساس پشتوانه های قانونی باید به مردم در زمینه مدیریت یا مالکیت واگذار شود.

نیکو بیان کرد: تلاش می شود تا طرح های تملک دارایی جدید یا نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم که البته برخی موارد بخش خصوصی فقط ارائه خدمات داشته و بعد دوباره به دولت واگذار می کند و بخشی دیگر هم مالکیت به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی گفت: ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه، قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور نیز از دیگر ظرفیت های واگذاری در کل کشور دو هزار و ۹۰ پروژه واگذار شده که ۱۰۳ مورد از طریق ماده ۲۷، یک هزار و ۲۷۷ مورد از طریق ماده ۸۸ و ۷۱۰ مورد هم از طریق سایر به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: متأسفانه خوزستان در زمینه واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در بین استان های کشور رتبه ۱۷ را دارد که استان فارس، خراسان رضوی و تهران رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. در خوزستان مالکیت ۲۱ پروژه را در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار کردیم.

نیکو اظهار کرد: جایگاه دستگاه های اجرایی به تفکیک استان و کشور در واگذاری پروژه های شناسایی شده اداره های بنیاد مسکن، جهاد، آب و فاضلاب، بهزیستی در رتبه های اولیه قرار دارند. موظف هستیم تا ۷۸ پروژه را بر اساس ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار کنیم. در ماده ۸۸ نیز واگذاری ۶۸ پروژه را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم.
۱۵۰ امتیاز برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در محورهای ارزیابی استانی برای دستگاه های اجرایی خوزستان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶ پروژه در خوزستان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در زمینه واگذاری پروژه ها بر اساس ماده ۸۸ قانون اداره کل ارشاد خوزستان ۲۱ پروژه، ورزش و جوانان نیز بر اساس ماده ۲۷ قانون اقدام به واگذاری سه پروژه کرده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: رتبه استان در اقتصاد مقاومتی طبق کل محورها دهم ولی در محور واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ۱۷ کشور هستیم.

کد خبر 3919226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha