۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷

عضو شورای اسلامی شهر پاکدشت:

آبفا پاکدشت به توافقات با شهرداری عمل نمی کند

آبفا پاکدشت به توافقات با شهرداری عمل نمی کند

پاکدشت- عضو شورای اسلامی شهر پاکدشت گفت:آبفا پاکدشت به توافقات با شهرداری عمل نمی کند.

مسعود تاجیک در گفتگو با خبرنگار مهر،با بیان اجرایی شدن حقوق شهروندی توسط خود مردم، اظهار داشت: مساله آسفالت سطح خیابانها و معابر از مقوله های مهم زیباسازی شهر پاکدشت از سوی مردم و همشهریان عزیز و حتی خود بنده محسوب می شود.

وی افزود:این زیبایی آنقدر مهم است که تک تک مردم دغدغه اجرایی شدن صحیح آن را از سوی مسئولان دارند ولی همواره این پرسش مطرح است که خود مردم برای حفظ این زیبایی و پرداخت نکردن هزینه های اضافی چه کارهایی را باید انجام دهند.

تاجیک گفت: شهرداری ها با توجه به پرداختی های مردم  منابع مالی دارند و برای اجرای پروژه های عمرانی، زیباسازی و موارد اینچنین که مربوط به شهرداری می شود می توانند هزینه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر پاکدشت اضافه کرد:مساله مهم حفظ و نگهداری از محیط زیست جهت جلوگیری از تحمیل هزینه های مجدد در این زمینه می باشد، به واقع عمل نکردن به اصولی که خود تلاش برای برپایی آن داریم نوعی خیانت به شخص خودمان است.

تاجیک در ادامه گفت: برای چاله های سطح شهر همه به اتفاق شهرداری را مقصر می دانند ولی باید این را بدانیم که خود ما نیز از در این کاستی ها بی تقصیر نیستیم،برخی از مردم در منزل خود چاه فاضلاب حفر نمی کنند و فاضلاب را به سطح کوچه و خیابان هدایت می کنند باید بدانند مشکلات را خود به وجود می آورند.

وی با بیان اینکه توافقاتی در سالهای گذشته بین شهرداری و سازمان آب در مورد حفر خیابان پس از ترکیدگی لوله خبر داد و گفت:مقرر شده تا سازمان آب در صورت بروز شکستگی لوله ،بعد از رفع ترکیدگی روی لوله را با خاک نرم پر کند و مخلوط خاک و شن و ماسه را در محل بریزد تا شهرداری برای آسفالت محل اقدام کند، ولی متاسفانه سازمان آب همان خاک خیس شده را برروی لوله های ترمیمی می ریزد که خود زمینه ساز ترکیدگی لوله برای چندمین بار می شود.

این مقام مسئول گفت: هزینه یک خودروی  آسفالت برای شهرداری چیزی حدود ۳ میلیون تومان است و باید در حفظ و نگهداری آسفالت های ریخته شده دقت کنیم.

تاجیک اظهار داشت: قانون تبصره ۳ ، قانونی مهم برای اصلاح لوله های فرسوده آب در سطح شهر است. برای اجرای این قانون نیاز به موافقت شورای اسلامی شهر است که شورای اسلامی این قانون را مصوب کرده است.

وی ادامه داد:هزینه های این طرح با کمک همشهریان عزیز تامین می شود که مبلغ ۳۰ درصد بر روی قبوض آب اعمال شده و ۷۰ درصد از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: در منطقه جیتو پاکدشت مکانی برای اجرایی شدن طرح فاضلاب شهری از سوی سازمان آب تهیه شده است که هزینه اجرایی آن از سوی استان پرداخت خواهد شد،این طرح با هدف  ساختن محیطی سالم برای فرزندانمان و در راستای اجرایی شدن طرح فاضلاب شهری، توسط سازمان آب و شهرداری است.

کد خبر 3919634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha