۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

اخبار پلیس/

کشف ۲۰ تن برنج قاچاق توسط پلیس راه استان کرمانشاه

کشف ۲۰ تن برنج قاچاق توسط پلیس راه استان کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مأموران پلیس راه کرمانشاه- خسروی حین کنترل بارنامه ناوگان حمل و نقل باری توانستند ۲۰ تن برنج قاچاق را از یک کامیون کشنده دانگ فنگ کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" عنوان کرد: راننده یک دستگاه کامیون دانگ فنگ که ۲۰ تن برنج را از مبدأ خوزستان بارگیری کرده بود، حین بررسی مدارک خود و محموله توسط گشت پلیس راه نتوانست بارنامه معتبر محموله را ارائه دهد.

وی افزود: راننده با پرداخت رشوه قصد فریب مأموران را داشت اما همین اقدام وی سرآغازی برای بررسی موضوع که فراتر از یک تخلف رانندگی بود، گردید و در نتیجه آن قاچاق بودن محموله احراز و راننده به همراه کالای مکشوفه تحویل مراجع ذیربط شد.

مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ارزش این محموله بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: کنترل بارنامه خودروهای باری یکی از اصلی ترین مولفه های نظارت بر حمل و نقل و جابجایی بار در محورهای جاده ای است که به صورت مداوم توسط پلیس راه انجام می شود.

سردار امان اللهی ادامه داد: در این میان بارنامه نشان می دهد حمل و جابجایی بار قانونی بوده و فرستنده، گیرنده و حمل کننده آن مشخص می شود، لذا به عوامل پلیس را تأکید شده است که در خصوص بارهای فاقد بارنامه حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تشکر از مأمورانی که با رد رشوه و صحت عمل خود این محموله قاچاق را کشف و گزارش کردند، یادآور شد: در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، ماموران پلیس راه استان می توانند در عرصه حمل و جابجایی بارهای قاچاق از طریق راه های زمینی، حامی تولید داخلی باشند و به همین منظور آموزش های ویژه ای نیز دریافت کرده اند.

دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش محدوده میدان آزادی کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش محدوده میدان آزادی گفت: این متهم به جرم تخریب اموال عمومی و خصوصی، نزاع و درگیری و رعب وحشت عمومی تحت تعقیب قرار بود.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در تشریح این خبر گفت: طی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر یک مورد قمه کشی در محدوده میدان آزادی، بدون فوت وقت تیمی از ماموران ویژه کلانتری ۱۲-۲۲ بهمن برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی پلیس مشخص شد که یکی از اراذل و اوباش محدوده میدان آزادی با قمه و شمشیر در بین مردم ایجاد رعب و وحشت کرده به طوری که کسبه با رها کردن مغازه خود از محل دور شده بودند، لذا عوامل انتظامی برای دستگیری وی وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم با حمله ور شدن به سمت عوامل انتظامی قصد فرار از محل را داشت اما پیش از هرگونه اقدام خطرناکی دستگیر شد، همچنین وی پیش از این به جرم تخریب اموال عمومی و خصوصی، نزاع و درگیری و رعب وحشت عمومی تحت تعقیب قرار گرفته بود.

سرهنگ شیرزادی در پایان ضمن اشاره به اینکه اقدام به موقع پلیس به رضایت خاطر شهروندان منجر شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام ۲ باند سرقت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام دو باند سرقت منزل و کابل های شبکه برق خبر داد و گفت: شش سارق در این زمینه به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت پرونده هایی مبنی بر وقوع چندین سرقت منزل، عوامل پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: کنترل دوربین های مدار بسته منجر به شناسایی یکی از سارقان شد و پس از اقدامات اطلاعاتی و یافتن محل اختفای وی، با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی های صورت گرفته به بزه انتسابی و ارتکاب سرقت ها با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد و با گسترش دامنه تخقیقات، مخفیگاه دیگر متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: این باند سه نفره سرقت پس از اعتراف به سرقت از ۲۳ منزل مسکونی در کرمانشاه، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه اظهار کرد: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک باند سه نفره سرقت کابل های شبکه برق در شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده سارقان در یکی از محلات شهر کرمانشاه شناسایی و با رصد مسیر تردد آنها و با هماهنگی قضائی، تمامی اعضای باند دستگیر شدند و بخشی از اموال مسروقه نیز از مخفیگاه متهمان کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان که پیش از این نیز چندین مورد سابقه ارتکاب سرقت را در سوابق کیفری خود به ثبت رسانده بودند، در بازجویی های پلیس به ۹ مورد سرقت اعتراف کردند، لذا با دعوت از نماینده حقوقی شرکت برق و با راهنمایی متهمان محل های سرقت بازسازی و به تائید نماینده شرکت مذکور رسید.

سرهنگ امیری خاطر نشان کرد: در ادامه تحقیقات یک نفر مالخر نیز شناسایی شد و پس از دستگیری به همراه دیگر متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردید.

کشف محموله دام قاچاق در شهرستان ثلاث باباجانی

فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی از کشف ۳۸ رأس دام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سعید حاجی آبادی" عنوان کرد: به منظور تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص مبارزه با وارد کنندگان کالاهای قاچاق و در پی تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق، مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید علیزاده و پاسگاه خانه شور شهرستان ثلاث باباجانی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و رصد محورهای مواصلاتی و ایجاد کمین در مسیرهای قاچاق رو موفق به کشف دو محموله قاچاق احشام شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات ۲۱ رأس گاو و ۱۷ رأس گوسفند قاچاق کشف و در این خصوص سه نفر دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی تصریح کرد: متهمان که اهل و ساکن شهرستان ثلاث باباجانی هستند، در بازجویی های صورت گرفته اعتراف کردند که مقصد این محموله قاچاق کشور عراق بوده است.

سرهنگ حاجی آبادی با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق کالا علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز بروز سایر جرایم در جامعه است و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود.

لزوم استفاده از ابزارهای تشویقی در اجرای قوانین رانندگی

نماینده ولی فقیه در استان خواستار استفاده از ابزارهای تشویقی در اجرای قوانین رانندگی شد و گفت: همواره اثربخشی تشویق از تنبیه و جریمه بیشتر است، لذا می بایست رویکرد تشویقی و فرهنگی در اولویت اقدامات قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله "مصطفی علما" در جمع کارکنان پلیس راهور استان گفت: متأسفانه طی دهه های اخیر و با توجه به افزایش جمعیت، تغییرات خاصی در خیابان های اصلی بافت قدیمی شهر کرمانشاه صورت نگرفته و با توجه به وضعیت فعلی باید ترافیک را مدیریت کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های پلیس در برقراری نظم در عبور و مرور و کنترل ترافیک خصوصاً در ایام پیش از نوروز، افزود: کار پلیس کار دشواری است و به فرموده امام خمینی (ره) «کار شما عبادت است»، بنابراین اگر با این دید به شغل خود نگاه کنید سختی کار بر شما آسان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: پلیس باید با حوصله و مهربانانه در اجرای قانون با مردم برخورد کند تا از همکاری و همراهی آنان بهره مند شود، چراکه همواره تاثیر برخورد درست و کار فرهنگی از جریمه رانندگی بیشتر خواهد بود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما در فرهنگ سازی ترافیکی و گسترش همیاران پلیس در جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان تأکید کرد و گفت: فرهنگ سازی نقش مهمی در کاهش تخلفات رانندگی دارد و البته تحقق این مهم نیازمند زمان و تکرار زیاد است.

نیروی انتظامی پای آرمان های انقلاب ایستاده است

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی استان کرمانشاه با تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید، افتخاری ارزشمند را برای خود رقم زده و همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده است.

خانواده معظم شهیدان "نعمت عزیزی"، "ماشاءالله سنایی"، "پژمان قادری" و "جمال حسنی" با سرهنگ "رضا امانی" معاون هماهنگ کننده و سرهنگ "معصوم علی کاکایی" معاون نیروی انسانی انتظامی استان ملاقات و مشکلات خود را مطرح کردند.

سرهنگ امانی در این دیدار اظهار کرد: شهدا با تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و مکتب عاشورا از جان خود گذشتند تا برای ما چراغ فروزنده و رهرو هدایت شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی استان کرمانشاه با تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید، افتخاری ارزشمند را برای خود رقم زده و همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: خانواده شهدا میراثبانان این جان برکفی هستند و با تربیت فرزندانی اسلامی و ولایت مدار، متضمن آینده کشور خواهند شد.

سرهنگ امانی رسیدگی به مشکلات و خواسته های خانواده شهدا را امری مهم و وظیفه ای ذاتی برشمرد و تصریح کرد: مجموعه انتظامی همواره قدردان خون پاک شهیدان والامقام و ادامه دهنده راهشان است و شهادت در لباس مقدس پلیس را سعادتی ارزشمند و پر افتخار برای خود می داند.

گفتنی است، در پایان این دیدار با اهدای لوحی از خانواده شهدای نیروی انتظامی تجلیل شد.

کد خبر 3919829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha