۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

خدمات سفرهای نورزی به مسافران در قزوین ساماندهی شد

خدمات سفرهای نورزی به مسافران در قزوین ساماندهی شد

قزوین- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: خدمات مسافرتی دستگاه های عضو کمیته خدمات سفر استان بررسی و ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اعضای کمیته ارتقاء خدمات سفر استان ظهر سه شنبه با حضور  دستگاههای اجرایی، انجمن ها و تشکل های عضو این کار گروه در محل سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

علی اکبر کبیری  در این نشست هدف از برگزار ی این جلسه را در درجه نخست شناسایی چالش ها و موانع موجود خدمات سفر در سنوات گذشته عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از تجارب، در صدد توسعه و ارتقای خدمات سفر و گردشگری هستیم.

وی همچنین برنامه ریزی و هماهنگی در جهت نظارت برعملکرد همه واحدهای خدمات رسان درهمه ابعاد از جمله اسکان، رفاه، ارزاق عمومی، خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی، خدمات پذیرایی و رفاهی  و سایر خدماتی که میهمانان نورزی به آن نیاز دارند از اهداف برگزاری این نشست اعلام کرد.

وی با اشاره به وظایف ستاد های اجرایی  خدمات سفر استان گفت: برنامه ریزی های لازم برای نظارت بر مراکز اقامتی، نظارت بر  دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز بین راهی و سایر مراکزی که خدمات گردشگری  ارائه می کنند انجام شده است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت  سازمان صنعت، معدن  تجارت استان قزوین با اشاره به  نقش ابعاد فرهنگی مسافرت های نوروزی تاکید کرد: با توجه به  اهمیت  این سفر ها در معرفی و اشاعه فراهنگ استان استانی باید از تمام ظرفیت ها در معرفی  صحیح این فرهنگ ها  استفاده کنیم.

کبیری  اظهار داشت: اجرای کردن  توانمندی ها و بسیج امکانات در کسب کارنامه ای موفق جهت انجام این تکلیف خطیر و حساس امری ضروری است.

وی تصریح کرد: استقرار اکیپ های امداد و نجات، بهداشت و درمان، راهنمای مسافران در جاده های منتهی به شهرستان و مناطق شهری و روستاها از دیگر برنامه های پیش بینی شده در کمیته خدمان سفر خواهد بود.

وی با اشاره به  ضرورت برنامه ریزی دقیق در ساماندهی خدمات گفت: باید نقاط ضعف احتمالی شناسایی و نسبت به رفع  آنها اقدام شود و همچنین با تقویت نقاط قوت می توان  خدمات خوب و شایسته ای را به مسافران و میهمانان نوروزی ارائه کنیم.

وی بحث نظارت بر ارائه خدمات و قیمت ها را از نکات قابل توجه و حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: موضوعاتی همچون نظارت بر پارکینگ ها، امنیت مسافران در کمپ ها، بهداشت، توزیع کنندگان مواد غذایی و کشیک ها مهمترین این موارد است که به طور جدی دنبال و انجام می گیرد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف، انجمن ها و تشکل های گردشگری و حمل و نقل استان، تاکسیرانی و حمل و نقل و پایانه ها، دامپزشکی و شرکت پخش فرآورده های نفتی از جمله دستگاههای  در این نشست بودند.

کد خبر 3920015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha