۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹

معاون صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

راه‌اندازی ۶۰۰ صندوق کار آفرینی کوچک در کشور

راه‌اندازی ۶۰۰ صندوق کار آفرینی کوچک در کشور

زنجان-معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید از راه‌اندازی ۶۰۰ صندوق کوچک در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این صندوق بالاترین سپرده‌های مردمی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصحابی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره اختراعات رویش سبلان در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی زنجان گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره اختراعات رویش هم‌افزایی و همکاری  دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات جوانان است.

وی از راه‌اندازی ۶۰۰ صندوق کوچک در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این صندوق بالاترین سپرده‌های مردمی را دارد.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید به حمایت از نخبگان اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از نخبگان می‌توان از مؤسسات خیریه اشتغال‌زا استفاده کرد و ایجاد بازارچه‌های محلی و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از دیگر حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید از نخبگان است.

اصحابی تاکید کرد: گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال در کشور در حدود ۳۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند بنابراین باید به اشتغال جوانان تاکید و نگاه جدی داشت.

وی گفت: ایران یازدهمین کشور واردکننده اسباب‌بازی است و صندوق کارآفرینی امید با دانشگاه شریف و علم  و صنعت انجمنی در زمینه فراهم‌سازی تولید این محصول تشکیل داده چرا که این صنعت ظرفیت ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را دارد.

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کار آفرینی امید تصریح کرد: در جشنواره رویش اختراعات سبلان هر فردی که به مرحله نهایی برسد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرد.

اصحابی افزود: این صندوق در بخش های کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای، صنعت فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری و سنگ‌های قیمتی و زیور آلات فعالیت دارد.

وی یاد آورشد: صندوق کارآفرینی امید دو راهبرد منبع گرایی و بازار گرایی را دارد و این مرکز از ایده‌هایی که بازار فروش داشته حمایت می کند.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: این مرکز تنها نهاد مالی کارهای خرد و کوچک در کشور  بوده واولویت نخست این مرکز در ارائه تسهیلات، به نخبگان است و تاکنون هم موفق بوده است.

کد خبر 3920027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha