۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱

قائم مقام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دراستان زنجان:

اقتصاد مقاومتی در زنجان محقق نشده است/رکود در بخش تولید حاکم است

اقتصاد مقاومتی در زنجان محقق نشده است/رکود در بخش تولید حاکم است

زنجان-قائم مقام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دراستان زنجان گفت: برنامه های صورت گرفته درزمینه اقتصاد مقاومتی درزنجان خروجی مطلوب وخاصی نداشته وهنوز رکود دربخش تولید استان وجود دارد.

محمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با وجود برگزاری جلسات و تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی، فعالیت های دولت در این زمینه خروجی مناسب نداشته و واحدهای تولیدی و صنعتی استان دارای رکودهستند.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان به اجرای اقتصاد مقاومتی و فعالیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان نمره قبولی داد، ادامه داد:  برنامه های دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان زنجان نمود و خروجی نداشته و تحول و حرکت خاصی ناشی از اجرای اقتصاد مقاومتی د ر استان دیده نمی شود.

اسماعیلی افزود: دولت نتوانسته در  زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند و می بایست اقدامات و فعالیت ها در جامعه نمود عینی پیدا می کرد که تاکنون چنین نشده است.پذیرش

به گفته اسماعیلی محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی در استان زنجان باید در زمینه معیشت و اشتغال و کسب و کار شهروندان زنجانی تاثیر می گذاشت که اینگونه نیست و شاهد رکود در زمینه تولید و چالش در زمینه صنعت هستیم.

قائم مقام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان زنجان با بیان اینکه خروج از رکود و توسعه صنعتی از مهم ترین معیارها در زمینه تحقق اهداف شعار سال است، افزود: در حال حاضر با وجود اینکه در انتهای سال قرار داریم با رکود در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی استان مواجه هستیم.

اسماعیلی مبارزه با کالای قاچاق و شناسایی و مسدود کردن مبادی ورودی کالای قاچاق از مهمترین اهداف در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی است، این بخش را دارای چالش های عنوان کردو  گفت: برآوردهای که وجود دارد بیشترین ورودی کالای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات کشور است و هرچند قاچاق کالای خرد نیز وجود دارد ولی قاچاق کلان و کالای غیرضروی از مبادی رسمی کشور صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در زمینه مقابله با کالای قاچاق و جلوگیری از ورود کالای قاچاق و کالای های غیرضروری موفق عمل نکرده است، افزود: در حال حاضر شاهد ورود کالاهای غیرضرور به کشور هستیم و همچنین در حالی که بعضی  از کالا در کشور تولید می شود شاهد ورود فراوان این نوع کالا به کشور هستیم.

قائم مقام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دراستان زنجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تحقق اهداف آن نباید محدود به یک سال و یا مقطع خاص زمانی باشد، تاکید کرد: مسوولین و دست اندرکاران  باید از قالب و فضای شعار و حرف خارج شده و وارد فضا و عرصه اجرایی شوند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم جدی و همگانی است، افزود: همه باید برای تحقق اهداف و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پای کار بیایندو همه دستگاه ها و نهاد در کنار هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

کد خبر 3921637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha