۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد:

اتاق اصناف و اداره صنعت نظرآباد بر قیمت کالاها نظارت کنند

اتاق اصناف و اداره صنعت نظرآباد بر قیمت کالاها نظارت کنند

نظرآباد – امام‌جمعه شهرستان نظرآباد از اتاق اصناف، اداره صنعت و دیگر متولیان امر خواست کالاها باقیمت مناسب به مردم عرضه شود و از کم‌فروشی و گران‌فروشی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر محسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نظرآباد به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شاعران و مداحان اهل‌بیت (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که ایشان تأکید داشتند جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی در شعر و مدح اهل‌بیت عصمت و طهارت بود.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی خواهان ترویج تشیع سکولار در جامعه هستند و با تأکید بر اینکه این تصور باطل و نادرست به طرح این سؤال پرداخت که مگر می‌شود عزای امام حسین (ع) را از سیاست جدا کرد.

حجت‌الاسلام محسن زاده بابیان اینکه نمی‌توان ائمه معصومین را از سیاست جدا دانست، گفت:بررسی سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت نشان می دهد مداحان و سخنرانانی که سکولار و غیرسیاسی بودند موردپذیرش اهل‌بیت (ع) قرار نمی گرفتند.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد به کتابی پژوهشی در خصوص زندگانی بابرکت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: در این کتاب به دعبل اشاره می‌شود وی شاعری بود که در عصر امام رضا (ع) می‌زیست و همواره موردعنایت و تقدیر امام قرار داشت.

تبعیت عملی از امامان (ع) در استمرار مبارزه با کفر است

وی به طرح این سؤال پرداخت که چرا دعبل موردتقدیر امام رضا (ع) قرار می‌گرفت و گفت: دعبل همیشه در مقابل جباران و ستمگران زمان ایستادگی می‌کرد و امامان حق را یاری می‌رساند.

حجت‌الاسلام محسن زاده با تأکید بر اینکه حکومت عباسی درآمد مملکت را خرج فحشا و بی‌بندوباری می‌کرد درحالی‌که مردم در فقر به سر می‌بردند، گفت: دعبل در آن زمان با اشعار شجاعانه خود آن‌ها را افشا می‌کرد دولت عباسی  برافروخته می‌شد و کینه‌جویی می‌کرد اما دعبل کوتاه نمی‌آمد و شجاعانه جهاد می‌کرد.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد با تأکید دوباره که نمی‌شود روضه ائمه معصومین را از سیاست جدا دانست، گفت: ائمه (ع) سیاسی بودند و تلاش می‌کردند تا حکومت اسلامی را برپا کنند کسی که بخواهد در شعر و مدیحه‌سرائی‌اش به‌صرف بیان جنبه‌های عاطفی مدح اهل‌بیت عصمت و طهارت اکتفا بکند این ظلم به امامان معصوم است.

وی با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی و همه‌کسانی که توفیق خادمی در مراسم‌های مذهبی را دارند باید نسبت به این مهم توجه کافی داشته باشند، گفت: نباید از اهداف و آرمان ائمه معصومین غفلت کنیم.

حجت‌الاسلام محسن زاده با تأکید بر اینکه تبعیت عملی از امامان (ع) در استمرار مبارزه با کفر و نفاق است، گفت: باید حوادث صدر اسلام با وقایع امروزی تطبیق داده شود، مردم باید بدانند اگر امامان معصوم سیاسی نبودند به شهادت نمی‌رسیدند.

برگزاری نمایشگاه بهاره در نظرآباد

به گفته امام‌جمعه شهرستان نظرآباد باید در این زمینه هوشیار باشیم تا از سیاست زدگی‌های ناصواب پرهیز شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: پیش از انقلاب نیز عده‌ای از انقلابیون که از زمره یاران امام راحل بودند مأموریت یافتند تا به خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام محسن زاده با اشاره به‌فرمان امام راحل مبنی بر تأسیس کمیته امداد، افزود: کمیته امداد از بزرگ‌ترین نهادهای تأمین اجتماعی است که باید در خدمت گروه‌های آسیب‌پذیر باشد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: در روزهای پایانی سال قرار داریم و بنا است نمایشگاه بهاره برای تأمین مایحتاج مردم در مصلای شهرستان برگزار شود.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد از اتاق اصناف و اداره صنعت و دیگر متولیان امر خواست نسبت به عرضه کالاها باقیمت مناسب دقت کافی را داشته باشند تا از کم‌فروشی و گران‌فروشی جلوگیری شود.

کد خبر 3921834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha