۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸

امام جمعه ابهر تاکید کرد:

تلاش برخی مسئولان برای فراموشی مطالبات واقعی مردم

تلاش برخی مسئولان برای فراموشی مطالبات واقعی مردم

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: بعضی مسئولان این روزها به جای ارائه کارنامه، رو به حاشیه‌سازی آورده‌اند و با اظهارات ساختارشکنانه، قصد دارند مطالبات واقعی مردم به فراموش سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با بیان اینکه مردم هم‌اکنون از مشکلات زیادی رنج می‌برند و ضروری است دولت‌مردان برای حل این مشکلات تدبیر جدی بیاندیشند و در رأس این مشکلات، بیکاری جوانان و دانش‌آموختگان و رکود فراگیر و بی‌سابقه و تورم و گرانی است، افزود: برخی که در این بخش‌ها علی‌رغم وعده‌های زیاد، ناکارآمدی از خود نشان داده‌اند، این روزها به جای ارائه کارنامه، رو به حاشیه‌سازی آورده‌اند و با اظهارات ساختارشکنانه، قصد دارند مطالبات واقعی مردم به فراموش سپرده شود.

وی با بیان اینکه امروزه شکاف طبقاتی بیشتر شده و عده‌ای آن‌قدر دارند که نمی‌دانند چه کنند و عده‌ای باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند و نتوانند جواب زن و فرزندان خود را برای مایحتاج ضروری زندگی دهند، ادامه داد: فقرا در این سال‌ها فقیرتر و اغنیا غنی‌تر شده‌اند.

رحیمی افزود: برخی دولت‌مردان هم کاملا فقرا و محرومان را فراموش کرده‌اند و آنچنان در زندگی تجمل‌گرایانه و اشرافی فرو رفته‌اند که مدعی می‌شوند تورم یک رقمی شده و کاهش یافته است. میان مردم بیایید و ببینید چه خبر است.

امام جمعه ابهر گفت: تنها راه‌حل، کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد و توجه به اقتصاد مقاومتی و امید کندن از آمریکا و غرب و امید بستن به مردم و جوانان، توجه به ظرفیت‌های داخل کشور، واگذری کارها به مردم و توجه ویژه به بخش‌های کشاورزی و معدن و صنعت و مبارزه با قاچاق کالا و در یک کلام اقتصاد مقاومتی است.

رحیمی در ادامه به تاسیس کمیته امداد امام اشاره کرد و افزود: کمیته امداد به دستور عالمانه و هوشمندانه امام راحل برای دستگیری از محرومان و مستضعفان و یاری آسیب‌دیدگان تاسیس شد. در واقع امام خمینی (ره) با نگرش الهی خود و در راستای اجرای آموزه‌های دینی، پیش از همه چیز در فکر خدمت‌رسانی به مردم بودند و کمیته امداد را در این راستا تشکیل دادند.

امام جمعه ابهر همچنین به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده‌اند. قرن‌ها است که آدمی در سایه شاخساران از شدت گرما و تابش خورشید در امان مانده و از میوه‌های رنگین و شیرین بهرمند بوده است. ولی امروزه و با صنعتی شدن جوامع بشری ضرورت این مهم آشکارتر می‌شود.

وی ادامه داد: در سیره اهل‌بیت (ع) به طبیعت و منابع طبیعی اهمیت داده شده و اهتمام اسلام به درختکاری و افشاندن دانه یا کاشتن شاخه ثمربخش کاملا در متون اسلامی مشاهده می‌شود. به گونه‌ای که گاهی کاشتن درخت در ردیف بهترین و مقدس‌ترین کارهای خیر قرار می‌گیرد و این منابع طبیعی را خداوند در خدمت بشریت قرار داده و این‌ها با انسان حرف می‌زنند و امروزه نگه داشتن حرمت طبیعت وظیفه ما است.

کد خبر 3922076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha