۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

یادداشت مهمان؛

قتلگاهی به نام پل آدینان در محور سقز - دیواندره

قتلگاهی به نام پل آدینان در محور سقز - دیواندره

سنندج - تعجیل در افتتاح پروژه های ناقص در حوزه راه نه تنها نتایج مثبتی به همراه ندارد بلکه گاهی تبعات ناگواری برای مردم به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها؛ *سید عارف قادرزاده: بعضی اوقات موضوعی به علل مختلف مغفول مانده و مجریان و کارفرمایان از آن بی اطلاع بوده و بعد از ایجاد یک حالت غیرعادی متوجه آن موضوع خواهند شد که در این حالت درک موضوع و کنار آمدن با آن زیاد سخت نبوده و توجیهات معمولی البته آنهم تا حدودی قابل پذیرش خواهد بود.

زمانی که کارشناسان و اهل فن بر اساس تجارب و دانسته های خود در رابطه با تبعات آن موضوع مغفول مانده یا به عمد انجام شده به مسئولین و متولیان امر هشدار می دهند، در آنصورت چه توجیهی غیر از خودمحوری و یا بی توجهی و قصور می تواند وجود داشته باشد.

قبل از افتتاح قسمتی از بزرگراه سقز- دیواندره (حد فاصل شهر صاحب و سربالایی آدینان) بر حسب وظیفه و با توجه به تجارب سالهای متمادی کار و فعالیت میدانی در حوزه ترافیک، غیر کارشناسی و مخاطره آمیز بودن افتتاح این قسمت از بزرگراه سنندج دیواندره را به رئیس محترم شورای ترافیک استان کردستان یادآوری کردم که آن هم مانند سایر هشدارها و تذکرات بلا جواب و بلا اقدام باقی ماند.

حال سوال این است که با توجه به وقوع تصادفات منجر به فوت و جرح در این قسمت از جاده (مقطع دو طرفه پل آدینان و اطراف آن) که آخرین آنها در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه سال جاری، واقع گردید و از آنجائیکه حتی اشخاص غیر کارشناس نیز وقوع حوادث ناگوار در این محدوده را محتمل می دانستند، چه کسی پاسخگوی شهروندان، مسافرین و خانواده هایی است که در آن محل جان و مالشان را از دست داده اند؟

 آیا وقت آن نرسیده است که جان مردم را بازیچه مصلحت و ارائه عملکرد به هر قیمتی، نکنیم و مسئولان به جای بیان عملکرد کمی هم به فکر کار عملیاتی و اجرایی در راستای کاهش مشکلات مردم به ویژه در حوزه راه و جاده در کردستان باشند.

سوال آخر اینکه مسئولین مربوطه پس از شنیدن خبر این قبیل تصادفات که ناشی از قصور، سهل انگاری و یا عدم تخصص آنهاست، در پیشگاه خداوند و در نزد افکار عمومی چه توجیهی خواهند داشت؟

*کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و کارشناس رسمی دادگستری

کد خبر 3923592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha