۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲

اخبار پلیس/

کشف ۴۲ هزار عدد مواد محترقه در روانسر

کشف ۴۲ هزار عدد مواد محترقه در روانسر

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۴۲ هزار مواد محترقه در انبار یک منزل مسکونی در شهرستان روانسر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی"، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان روانسر با دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت غیرمجاز یکی از شهروندان در امر خرید و فروش موادمحترقه، موضوع را به صورت ویژه پیگیری کردند.

وی افزود: عوامل انتظامی با هماهنگی مقام قضائی منزل فرد موردنظر را تحت نظر قرار دادند و پس از تأیید خبر، وارد عمل شدند که در بازدید از انبار منزل وی ۴۲ هزار عدد موادمحترقه خطرناک و غیر استاندارد کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: هرساله در چهارشنبه پایانی سال شاهد وقوع حوادث دردناکی هستیم که ناشی از سهل انگاری جوانان و نوجوانان برای تجربه چند ساعت شادی کاذب است.

سردار امان اللهی یادآور شد: با وجود اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نهادهای مختلف در خصوص صدمات ناشی از چهارشنبه آخر سال، این آیین سنتی که می تواند در کمال آرامش و به دور از هرگونه آسیبی برگزار شود، قربانی می گیرد.

وی از والدین خواست که عواقب استفاده از موادمحترقه را به فرزندان خود گوشزد کنند و با برگزاری این مراسم به صورت محله محور، حوادث ناشی از آن را به حداقل برسانند.

استفاده از تمام ظرفیت های نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت ایام نوروز

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته از تمامی ظرفیت ها و امکانات درون و برون سازمانی در راستای تامین امنیت شهروندان در ایام نوروز استفاده می شود تا مردم بتوانند با آسودگی خیال از تعطیلات عید استفاده کنند.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در بازدید از انتظامی شهرستان کنگاور ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات شبانه روزی کارکنان این انتظامی بیان کرد: تمام سعی انتظامی استان در ایام پر تردد پایانی سال، تامین نظم و امنیت مطلوب و جلب رضایت شهروندان و مسافران است.

وی خدمت به مردم  را توفیق بزرگی دانست و افزود: خداوند این نعمت بزرگ و این فرصت مغتنم را در اختیار کارکنان نیروی انتظامی قرار داده است و باید قدردان آن باشیم و در رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" خاطرنشان کرد: همراهی و مشارکت مردم با پلیس می تواند نقش مهم و تاثیر گذاری در حمایت از تولیدات داخلی و به تبع آن توسعه امنیت ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته از تمامی ظرفیت ها و امکانات درون و برون سازمانی در راستای تامین امنیت شهروندان در ایام نوروز استفاده می شود تا مردم بتوانند با آسودگی خیال از تعطیلات عید استفاده کنند.

محموله سیگار قاچاق در کرمانشاه توقیف شد

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از توقیف محموله سیگار قاچاق به تعداد ۲۴۵ هزار نخ و دستگیری دو متهم در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: عوامل پلیس آگاهی با رصد اطلاعاتی و کنترل مجرمان سابقه دار موفق شدند یک محموله سیگار قاچاق را که از کشور عراق به مقصد استان های مرکزی کشور بارگیری شده بود، شناسایی کنند.

وی افزود: بر همین اساس کاراگاهان پلیس آگاهی دستگیری اعضای باند را دستور کار خود قرار دادند و با انجام اقدامات اطلاعاتی، مسیر تردد و نوع خودروهای حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند، لذا تیم عملیاتی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس به موقعیت ورودی غربی شهر کرمانشاه اعزام شد و منطقه به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: عوامل انتظامی پس از چند ساعت کنترل محسوس و نامحسوس محور موردنظر، دو دستگاه خودروی سواری حامل سیگار قاچاق مشاهده و با شگردهای پلیسی متوقف کردند که در بازرسی از آنها ۲۴۵ هزار نخ سیگار فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیری گفت: دو دستگاه خودرو در ارتباط با این محموله توقیف و دو متهم نیز دستگیر شده اند که رسیدگی به پرونده آنها کماکان در دستور کار عوامل پلیس آگاهی قرار دارد.

آموزش فرهنگ ترافیک در کاهش حوادث رانندگی اثرگذار است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: آموزش و بسترسازی برای فرهنگ اجتماعی در ترافیک می تواند در پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی، آمار تلفات و زیان های مالی تاثیرگذار باشد.

سرهنگ "فضل الله شیری" عنوان کرد: جلسه آموزشی با رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری با حضور جمعی از رانندگان این ناوگان در سالن جلسات پلیس راه برگزار شد و سرهنگ "مراد حیدری" جانشین پلیس راه استان نکات لازم ارائه دادند.

این مقام انتظامی در ادامه در خصوص انضباط رانندگی در سفرهای برون شهری گفت: کاربران پیش از سفر از وضعیت ترافیکی جاده ها از طریق سایت راهور۱۲۰.ir آگاه شوند، همچنین در طول سفر با مشاهده هرگونه مشکلات ترافیکی و رانندگی ناهنجار، متخلفان را به نزدیک ترین پاسگاه پلیس راه مستقر در جاده ها و راه های مواصلاتی و نیز پلیس ۱۱۰ معرفی کنند.

سرهنگ شیری با اشاره به اینکه بستن کمربند ایمنی در طول سفرهای برون شهری برای تمامی سرنشینان خودروها الزامی است، تصریح کرد: رعایت حق تقدم و فاصله طولی و نیز هوشیاری کامل در جاده و حین رانندگی بسیار حائز اهمیت است، از سوی دیگر نباید هنگام رانندگی از تلفن همراه جهت مکالمه یا ارسال پیامک استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و بسترسازی برای فرهنگ اجتماعی در ترافیک می تواند در پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی، آمار تلفات و زیان های مالی تاثیرگذار باشد.

کشف ۱۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان سنقر

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از کشف بیش از ۱۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مجتبی شهبازی" گفت: در راستای پیشگیری از بروز خطرهای احتمالی ناشی از مواد آتش زا در روزهای منتهی به سال جدید، طرح تشدید و برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه به صورت ویژه در دستور کار این انتظامی قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس پلیس شهرستان با اقدامات اطلاعاتی و رصد واحدهای صنفی موفق شد، ۱۸ هزار عدد انواع موادمحترقه غیراستاندارد را کشف کردند.

این مقام انتظامی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری شهروندان، به آنان توصیه کرد که هرگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش و یا نگهداری مواد محترقه توسط افراد سود جو از طریق شماره یا پیامک ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 3924000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha