۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۷

بذرپاش در اصفهان:

اقتصاد کشور ما اسلامی نیست

اقتصاد کشور ما اسلامی نیست

اصفهان - نماینده سابق تهران در مجلس گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور ما این است که اقتصاد کشور ما اسلامی نیست ضمن اینکه هیچ‌گاه نظام اقتصادی در دست نیروهای انقلابی نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش بعد از ظهر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان با بیان اینکه با وجود گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم، اظهار داشت: البته انقلاب اسلامی ایران در طول این سال‌ها ثمرات زیادی برای کشور داشته اما برخی کاستی‌های کنونی کشور نیز قابل توجیه و دفاع نیست.

وی افزود: سوال ما این است که کشوری که ۷۰ سال نفت خیز بوده نباید در اکتشاف، استخراج، فروش، تجهیزات انتقال وغیره به جایی رسیده باشد که منتظر خرید یک مته حفاری پشت در شرکت‌های خارجی قرار بگیرد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۳۸ سال از عمر انقلاب اسلامی همواره تقابل میان دو دیدگاه انقلابی و غیرانقلابی وجود داشته است، افزود: نبود نگاه انقلابی موجب شده تا بروکراسی خفه‌کننده حلقوم انقلاب را فشار دهد و این امر در بخش‌های مختلف کشور به ویژه اقتصادی مسبب بسیاری از مشکلات کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه ناکارآمدی مدیریتی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی مشهود است، گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور این است که اقتصاد ما اسلامی نیست ضمن اینکه هیچ‌گاه نظام اقتصادی در دست نیروهای انقلابی نبوده است.

امروز با سیل عظیم مسئولان بی‌انگیزه و ناامید روبرو هستیم

وی با بیان اینکه امروز با سیل عظیم مسئولان بی‌انگیزه و ناامید نسبت به آینده کشور و عدم توجه به جوانان مواجه هستیم، ابراز داشت: جای تاسف است که  نیروهایی که با هزینه ملت ایران تربیت می‌شوند به راحتی و بدون حساسیت تحویل کشورهای خارجی می‌دهیم.

وی ادامه داد: این روزها  تنها به تعداد زیاد اعضای هیئت علمی و دانشجویان و ارائه آمار مقالات علمی کشورمان افتخار می‌کنیم اما سوال اینجاست که کدام یک از موضوعات مقالاتISI برای رفع مشکلات کشور موثر بوده است.

مدیرمسئول روزنامه وطن امروز با تاکید بر اینکه دوره محافظه کاری گذشته است و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باید این خصیصه را کنار بگذاریم، گفت: برخی افراد به محض اینکه پیشرفتی در کشور حاصل شده و یا به سطح قابل قبولی از دانش می‌رسیم جلوی ادامه این پیشرفت را می‌گیرند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحول در ساختارهای کشور تنها به یاری جوانان رخ خواهد داد، گفت: پیشنهاد ما این است که برخی گروه‌ها در انتخابات شوراها کنار روند تا جوانان بتوانند وارد عمل شوند و تاثیرگذاری خود در عرصه‌های مختلف را نمایش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت بسیار بزرگ شده است ،تاکید کرد: اکنون چهار پنجم منابع خرج خود دولت می‌شود و این در حالی است که این امکانات برای خدمت به مردم است.

بسیاری از مشکلات کشور با الگوگرفتن از مدل‌های خوب جهانی قابل رفع است

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور با الگوگرفتن از مدل‌های خوب جهانی قابل رفع است، تاکید کرد: نیازی نیست ما همه چیز را به دست خودمان پایه‌گذاری یا اختراع کنیم؛ به طور مثال در جهان برای فروش اجناس از بارکدهای پیشرفته استفاده می‌شود که راه حل خوبی برای جلوگیری از قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکه  حجم زیاد ورود محصولات قاچاق به کشور از دلایل اصلی بیکاری در کشور است، اضافه کرد: طرح شبنم و ایران کد در گذشته برخی از مشکلات قاچاق را رفع کرد که متاسفانه در دولت فعلی متوقف شده است و بدین ترتیب نبود راهکاری برای تشخیص درست کالاهای قاچاق از غیرقاچاق موجب بالا رفتن حجم این کالاها شده است.

کد خبر 3924224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha