۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸

رئیس سازمان اوقاف:

دانشگاه علوم قرآنی باید در تراز نظام اسلامی باشد

دانشگاه علوم قرآنی باید در تراز نظام اسلامی باشد

حجت الاسلام محمدی گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال تحصیلی جاری ۲۳۱۸ دانشجوی جدید داشته است و این در حالی است که برخی دانشگاههای مهم با کمبود دانشجو مواجه بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در نشست مشترک روسای دانشکده های علوم قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب افزود: علوم قرآنی مقدمه ای برای شناخت معارف قرآن است و شناخت صرف علوم قرآن بدون توجه به معارف آن، ماندن در مقدمه است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: باید با روحیه جهادی کارها را پیش برد و اگر بهترین اساسنامه را هم داشته باشیم ولی روحیه جهادی نباشد کارها پیش نمی رود و اهداف محقق نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین الهی زاده قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هم در این نشست   گفت: 2 اصل مهم در دستور کار دانشگاه است یکی استانداردسازی و دیگری ساماندهی.

وی افزود: ساماندهی برای دانشگاه یک ضرورت است و تا انسجام در درون نباشد، نمی توان انسجام سازمانی ایجاد کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: همه ما در دانشگاه ید واحد هستیم و همه دور قرآن کریم جمع شده ایم و نباید تفرقه جغرافیایی موجب تفرقه کاری بشود.

حجت الاسلام الهی زاده در ادامه گفت: تعامل و انسجام با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر نهادها و سازمانها هم  باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تعامل و همراهی با حوزه های علمیه را مسئله  مهمی دانست و تصریح کرد: دانشگاههای دنیا چند مرحله را طی کرده اند که شامل آموزش محوری، پژوهش محوری، کارآفرینی و نقش آفرینی می شود، پس باید بابهره گیری از  روش های نوین امروزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، بتواند نقش محوری و مهمی را در کشور ایفاد کند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام محمود ابوترابی از ریاست دانشکده علوم قرآنی قم تودیع و حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده با حفظ سمت به عنوان رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی قم معرفی شد.

کد خبر 3924631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha