۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

فرهنگ خرید محصولات کرمانی در استان نهادینه شود

فرهنگ خرید محصولات کرمانی در استان نهادینه شود

کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرهنگ خرید محصولات کرمانی در راستای اقتصاد مقاومتی نهادینه شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حق دوست عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان طرحی را در راستای اقتصاد مقاومتی پیشنهاد کرد و گفت: باید یکسری شعارها تاثیر گذار را در سطح جامع راه بیاندازیم و از این شعار ها خلق ثروت شود.

حق دوست افزود: در مساجد باید از فضای بین نماز ها استفاده شود به گونه ای که شعار «هر مسجد یک مرکز تولید» را اجرایی کنیم و محصولی تولید شود که به اقتصاد خانواده ها کمک شود و افراد خیر هر کدام یک کوچه حاشه شهر ۱۰، ۱۵ خانوار را تحت پوشش قرار دهند و در مساجد کارآفرینی ایجاد کنند به طور مثال در مساجد بین نماز ها خانم های محله جانماز پته بدوزند و با یک مکانیزم این محصولات در سطح کشور پخش شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ خرید محصولات کرمانی در راستای اقتصاد مقاومتی بیشتر بها داده شود، اظهار کرد: کارخانه های تولید پوشاک در استان کرمان خوب است باید مردم به خرید محصولات استان گرایش بیشتری داشته باشند.

حق دوست عنوان کرد: ائمه جماعات در این زمینه تبلیغ و حمایت کنند و مردم را در زمینه خرید کالای استانی خودشان ترغیب کنند حتی می توان تولید کنندگان کرمانی شناسایی شوند در مساجد بین نماز خود را به مردم بشناسانند و محصولات خود را تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه با آوردن هنر به خیابان ها روحیه نشاط اجتماعی در جامعه بالا می رود و گفت: هنر باید خیابانی شود و  در پارک ها و مراکز عمومی خطاطی، نقاشی، موسیقی و... و. اجرا شود تا روحیه نشاط در جامعه استان کرمان افزایش یابد.

کد خبر 3925338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha