۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۴

«اشرف غنی» خواهان استعفای وزیر امور خارجه افغانستان شد

«اشرف غنی» خواهان استعفای وزیر امور خارجه افغانستان شد

به دنبال تیرگی روابط رئیس جمهوری و وزیر خارجه افغانستان، اشرف غنی از «صلاح الدین ربانی» خواست تا از سمتش استعفا کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اطلس، بعد از بازگشت صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان از روسیه، اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور وی را به حضور نپذیرفته و این باعث تیرگی روابط طرفین شده است.

بر اساس گزارشی از تلوزیون افغانستان رابطه‌ غنی و ربانی‌ به تیرگی گرائیده است وحتی غنی از ربانی خواسته تا استعفا کند.

 گفته می شود که رئیس جمهوری افغانستان اعتمادش به صلاح الدین ربانی را از دست داده و از وی خواسته است که از مقامش کنار برود.

ربانی بارها درخواست ملاقات با غنی را داشته ولی رئیس جمهوری افغانستان وی را به دیدار نپذیرفته است.

لازم به ذکر است که این تنش‌ها پس از آن افزایش یافت که با بازگشت ربانی از سفر رسمی‌ روسیه، اشرف غنی پس از گذشت چند روز حتی وی را برای در یافت گزارش سفر به حضور نپذیرفت.

 حتی بعد از گذشت مدت زیادی که غنی حاضر به ملاقات با ربانی شد، گزارش کاری‌ سفرش به روسیه مورد قبول وی قرار نگرفت و رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر با عصبانیت از ربانی خواست که به دلیل کم‌کاری و بی‌کفایتی استعفا کند.

 این در حالی است که «نبی مصداق» مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان این موضوع را شایعه خواند و گفت: به باور من رابطه‌ غنی و ربانی بسیار خوب است.

 وی افزود: غنی و ربانی تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند و یادداشت رسمی نیز در این مورد وجود ندارد.

به گفته‌ وی پس از سلب صلاحیت ربانی از سوی مجلس نمایندگان افغانستان، غنی این موضوع را به دادگاه عالی این کشور واگذار کرد چرا که نمی خواست ربانی از مقامش برکنار شود.

مورد دیگر سفرهای رسمی و نشست‌های جهانی همچون نشست اخیر امنیتی «مونیخ» است که وزیر خارجه افغانستان در کنار رئیس جمهوری این کشور در این نشست‌ها حضور نداشته است.

همچنین ۴ ماه پیش نیز رئیس جمهوری افغانستان در پی اجرایی نشدن شماری از دستورهایش از سوی وزیر امور خارجه این کشور، خواهان استعفای وی شده بود.

کد خبر 3925460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha