۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲

حجت الاسلام عادلی خبرداد:

کنگره سید جلال‌الدین اشرف(ع) امروز برگزار می‌شود/ ارسال ۱۲۸ مقاله

کنگره سید جلال‌الدین اشرف(ع) امروز برگزار می‌شود/ ارسال ۱۲۸ مقاله

نخستین کنگره  بزرگداشت سیدجلاالدین اشرف(ع) با موضوعات و مقالات تاریخی، دینی، فرهنگی و اجتماعی امروز در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی با اشاره به اینکه فضیلت و جایگاه امام‌زادگان در قرآن و حدیث بسیار رفیع است اظهار داشت: احادیث و روایات از پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد که تاثیر زیارت امام زادگان در دنیا و آخرت بسیار گسترده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه زیارت امام‌زادگان و بقاع متبرکه تاثیرات بسیار زیادی در مسائل اجتماعی هم  دارد افزود: نقش امام‌زادگان در شهرسازی، آبادانی و فرهنگ دینی مناطق یک نقش به‌سزا و مهم است.

عادلی توسعه تقویت باورهای دینی مردم را از دیگر آثار امام‌زادگان دانست و خاطرنشان کرد: امام‌زادگان نقش اساسی در هویت اسلامی و ایجاد همبستگی عاطفی و اجتماعی در جامعه دارند و از مکان‌های هویت بخش و ارتقاء دهنده هویت اسلامی هستند.  

وی با اشاره به اینکه بناهای مذهبی به‌عنوان عامل شاخص هویت شهری شناخته می‌شوند و نقش مکان‌های مذهبی در همبستگی اسلامی نقشی تاثیرگذار است تصریح کرد: امام‌زادگان به‌عنوان مهم‌ترین قطب جذب گردشگری در جامعه شناخته می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره سید جلالدین اشرف در  گیلان و با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های این کنگره از ۲ سال پیش آغاز شده است تاکید کرد: برای برگزاری این کنگره جلسات متعددی با علما، روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شد.

عادلی با تاکید بر اینکه این کنگره با موضوعات و مقالات تاریخی، دینی، فرهنگی و اجتماعی در گیلان برگزار می‌شود بیان کرد: مقالات مذکور در دو بخش علمی و هنری برای برگزاری این کنگره فراخوان شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۸ مقاله و اثر علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است خاطرنشان کرد: از مقالات و اثرات علمی و هنری مذکور ۲۸ اثر برای چاپ و سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنگره سیدجلالدین اشرف انتخاب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه این کنگره  امروز۱۷ اسفند در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود افزود: مراسم اختتامیه این کنگره بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

سید جلال الدین اشرف در سال ۱۸۰ ق در مدینة منوره چشم به جهان گشود. پدر بزرگوارش حضرت موسی الکاظم علیه السلام و مادر پاکدامن و والامقامش «نجمه» است و ظاهراً کوچکترین فرزند از میان فرزندان امام هفتم به شمار می روند. بارگاه ملکوتی حضرت سید جلال الدین اشرف علیه السلام  همانند خورشید فروزان بر تارک سرزمین همیشه سبز استان گیلان می درخشد و هر ساله هزاران نفر از دوستداران خاندان پیامبر از اقصی نقاط کشور جهت زیارت آن سید جلیل القدر می ایند. مرقد منورش در شهرستان آستانه اشرفیه از شهرهای شرقی استان گیلان واقع شده است. فاصله آن تا رشت ۳۵ و تا لاهیجان ۵ کیلومتر است.

کد خبر 3925831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha