دستاوردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد مقاومتی تشریح شد

دستاوردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد مقاومتی تشریح شد

دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد مقاومتی و فضای پس از برجام تشریح شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، همایش «برجام، اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات» امروز سه شنبه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه عملکرد بخش آی سی تی کشور توسط مدیران وزارت ارتباطات، سازمانها و شرکت های وابسته دولتی و خصوصی برگزار شد.

در این مراسم مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل اقدامات صورت گرفته پس از اجرای برجام را تشریح کرد و گفت: از ۱ سال و نیم پیش در دولت تصمیم بر این شد که پس از اجرای برجام مجموعه همایش هایی به عنوان برجام برگزار شود که در این زمینه ۱۲ کارگروه تخصصی برای این موضوع تشکیل شد و یکی از حوزه های انتخاب شده برای معرفی دستاوردهای برجام حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

محتشمی با بیان اینکه قرار بود این جلسه در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امورخارجه در حوزه های مختلف برگزار شود اضافه کرد: اما به هر حال تصمیم بر این شد که هر یک از وزارتخانه ها به صورت جداگانه کنفرانس هایی را برگزار کنند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل با اشاره به هدف نخست برجام که رفع مسالمت آمیز تحریم های ظالمانه و غیرمشروع علیه نظام بود، اضافه کرد: مختوم شدن اتهامات بی اساس علیه ایران مبنی بر برنامه های هسته ای ایران و نیز حفظ عزتمندانه حقوق مردم ایران و توانمندی های هسته ای کشور و به رسمیت شناختن آن از دیگر اهدافی بود که در این زمینه اجرایی شد.

وی برجام را یک دستاورد ملی حاصل تلاش تمامی ارکان تصمیم گیر نظام و هدایت مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: برجام خونی است که شریان اقتصاد مقاومتی به عنوان موتور و شتاب دهنده اقتصاد کشور ادامه خواهد داشت و اقتصاد ایران زمانی شکل می گیرد که فضای اقتصادی بین المللی نیز مد نظر قرار بگیرد.

محتشمی با اشاره به برداشته شدن تحریم ها و نیز حفظ مسیر برنامه هسته ای ایران خاطرنشان کرد: سه حوزه اصلی در اقتصاد ایران شامل نفت، حمل و نقل و تحریم های بانکی در نتیجه تحریم های پیش از برجام دچار پییچیدگی زیاد شده بود که هم اکنون مشکلات حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و بیمه کشتیرانی حل شده است و در مورد ورود هواپیمای جدید نیز قرارداد با بوئینگ بسته شده است.

وی با اشاره به حل مشکلات مربوط به تحریم های ثانویه در حوزه بانکی تصریح کرد: در دوره تحریم تغییرات زیادی در قوانین بین المللی بانکی ایجاد شده بود که ربطی به برجام ندارد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل با تاکید بر اینکه برجام یک پروژه ۱۰ ساله است که از ۲۶ دی ماه سال ۹۴ اقدام آن آغاز شده و تنها یک سال از آن گذشته است، اضافه کرد: امروز می بینیم که موافقتنامه ۲۲۳۳ برجام، ضامن اجرای تعهد هر یک از طرفین است و اگر هر یک از طرفین برجام را نقض کند، نقض آشکار حقوق بین الملل خواهد بود و تاکنون نیز ایران تمامی تعهدات خود را انجام داده است.

به گفته وی ایران در یک سال گذشته ۲۵۰ میلیارد دلار پروژه تعریف کرده است که نقض برجام تاثیر مخرب اقتصادی برای تمامی اقتصادها خواهد داشت و بازار ایران برای هیچ اقتصادی قابل صرف نظر نیست.

کد خبر 3926078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha