۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم:

دانشگاه‌ها باید پشتوانه نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان باشند

دانشگاه‌ها باید پشتوانه نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان باشند

همدان - مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها باید پشتوانه نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو پیری ظهر چهارشنبه در دومین همایش شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان مهمترین مولفه اقتصادی را توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی نظام ایجاد اقتصاد جدید، جوان، پایدار و در مجموع قدم برداشتن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: پایه و اساس اقتصادرفاهی بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم با بیان اینکه اقتصاد کشور و استان همدان برای تامین رفاه مردم باید از کانال شرکت‌های دانش‌بنیان رد شود، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان محور اصلی توسعه استان همدان باشند.

وی با اشاره به اینکه هنوز در سیستم مدیریتی ایران فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان بودن اساس توسعه کشور محسوب نمی شود، ادامه داد: فرهنگسازی فناوری راهی برای توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

پیری با بیان اینکه همدان، استانی با تاریخچه و دارای فرهنگ و ارزش است که باید در حوزه‌های دانش‌بنیان بیشتر معرفی شود، گفت: شرکت‌های دانش بنیان محصولی باکیفیت‌تر تولید می‌کنند اما هنوز اعتماد به این شرکت‌ها ایجاد نشده چراکه در وهله نخست باید مدیران به این اعتقاد برسند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه مهمترین تفاوت شرکت‌های دانش‌بنیان با سایر شرکت‌ها و شهرک صنعتی در نوع نوآوری است، افزود: نوآوری یک فرایند است که تحقق آن بدون پشتوانه تحقیقاتی امکانپذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید پشتوانه نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان باشند، افزود: آیین‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان برای دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

پیری یکی از سیاست‌های وزارت علوم و تحقیقات را برندسازی دانست و عنوان کرد: از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان تنها تعدادی پتانسیل توانمند شدن را دارند.

کد خبر 3927123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha